Ramazan Bayramınız Kutlu Olsun!

Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Kullanıcı adınızı, şifrenizi ve aktif kalma süresini giriniz

Duyurular:

Çoğunluğu BÜYÜK HARFLERLE yazılmış başlık ve iletiler okunabilirliği olumsuz etkilemektedir ve ilan bölümü dışında yasaktır, özen göstermenizi rica ederiz...

Gönderen Konu: iki kart arasındaki fark nedir  (Okunma sayısı 2103 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı nevzateker

  • Geçerken Uğradım
  • *
  • İleti: 44
iki kart arasındaki fark nedir
« : 21 Mart 2007, 20:51:39 »
Merhabalar,
MSI K9NGM2 ile MSI K9N NEO-F arasında ne fark vardır.

Yanlış bilmiyorsam ilk yazdığım anakart ob ve üzrrinde 6150 var

İleride başka bir ekran kartı alacağım zaman ana kartı da değiştirmek zorundamıyım. Diğer bir deyişle bu anakartı kullanabilirmiyim.

MSI K9N NEO-F ob bir kartmıdır. yine bu kartı aldığım zaman ekran kartı da almalımıyım. İleride başka bir ekran kartı alırsam bu ana kartı değiştirmem gerekir mi.

Bu şartlar altında bana hangi kartı almamı önerirsiniz. aralarında 2 $ fark var.

Şimdiden teşekkürler

semih.efendi

  • Ziyaretçi
Ynt: iki kart arasındaki fark nedir
« Yanıtla #1 : 21 Mart 2007, 20:53:49 »
valla OB ekran kartı olan Anakartlarda OC yapamassın..Yapsanda kuş kadar olur ...


Eğer iyi bi ekran kartı alacak bütcen var ise 965 NEo F ....

cantekin67

  • Ziyaretçi
Ynt: iki kart arasındaki fark nedir
« Yanıtla #2 : 21 Mart 2007, 20:58:38 »
MSI - K9N NEO-F'de o/b ekran kartı yoktur ve NFORCE 550 MCP chipseti barındırmaktadır.
MSI K9NGM2 'de ise yanılmıyorsam üzerinde 128 tümleşik ekrtan kartı bulundurmakta ve fiyat farkının doğması birazda buna bağlıdır,GEFORCE 6150'ile paralel NFORCE 430 chipsetlerinide kullanmaktadır.

o/c için MSI K9N NEO-F daha iyi hizmet verecektir,ayrıca K9NGM2 'nin gereksiz özelliklerine inanma.

Çevrimdışı beytekin45

  • Forum Aydını
  • ****
  • İleti: 6,087
Ynt: iki kart arasındaki fark nedir
« Yanıtla #3 : 21 Mart 2007, 21:15:01 »
valla OB ekran kartı olan Anakartlarda OC yapamassın..Yapsanda kuş kadar olur ...

Ben onbord ekrankartı olan anakartla bir o/c yaptım; kuş kadar...
1-PhenomII X6 1075T, Gigabyte GA-990-XA, CORSAIR Vengeance 2x8GB DDR3 1866Mhz, OCZ Vertex2 120 GB, 1TB Samsung, Powercolor 7850 1GB,Dark Knight Kasa, Aerocool 730W, Skystar2. LG IPS234V-PN 23"
2-ASUS K53SV-SX144D

semih.efendi

  • Ziyaretçi
Ynt: iki kart arasındaki fark nedir
« Yanıtla #4 : 21 Mart 2007, 21:18:20 »
valla OB ekran kartı olan Anakartlarda OC yapamassın..Yapsanda kuş kadar olur ...

Ben onbord ekrankartı olan anakartla bir o/c yaptım; kuş kadar...

bende OC yapmaya çalıştım ancak nedense voltaj veremiyodum.. Ram çarpanını değiştiremiodum neden HT çarpanda değiştirilmiyodu.. Ayrıca maksimum FSB 240 idi zaten 225 den HT ve ram nedeniyle kafayı yiyodu makine

Bu arada senin Anakartın nedir ?

Çevrimdışı HumBaba

  • Kıdemli Üye
  • ***
  • İleti: 3,455
Ynt: iki kart arasındaki fark nedir
« Yanıtla #5 : 21 Mart 2007, 21:38:08 »
ayrıca K9NGM2 'nin gereksiz özelliklerine inanma.

hangi özellikleri?

İleride başka bir ekran kartı alacağım zaman ana kartı da değiştirmek zorundamıyım. Diğer bir deyişle bu anakartı kullanabilirmiyim.

Tabiki kullanabilirsiniz. h/a (o/c) yapacağım diye F modelini almaya değmez diyorum...
Memleketiniz?: Dünya/Güneş Sistemi

cantekin67

  • Ziyaretçi
Ynt: iki kart arasındaki fark nedir
« Yanıtla #6 : 21 Mart 2007, 21:51:45 »
hangi özellikleri?
Hocam şu özelliklerinden bahsettim,insanlar web sayfasından ürün satın alırken özellikle birbirine benzer ürünler yakaladığında özellik konusunda kilitlenir kalırlar;
Mesela K9NGM2 'yi 965 NEo F'ye özellik tabanı olarak karşılatırsak şu tip; benim "gereksiz" olarak hitap ettiğim özellikler ortaya çıkıyor;bunlar özellikle yazılımsal özellikler...
Mesela:LIVE UPDATE3,CD DESTEĞI SÜRÜCÜLER,PCALERT..Mesela bu gigatek'te yazıyor,bazı sitelerde ise buna benzer hiçbir makale yok,ancak ürünü karşılaştırarak satın alan kişi birşeylerden mahrum kalarak o "gereksiz özellik" diye tabir ettiğim ürünü satın alır,buda beni sinir eder,çünkü zaten o ürünün özellikleri karşılaştırığın ilk mainboard'da bulunmaktadır..
Umarım anlatabilmişimdir,gereksiz özellik derken;donamımsal bir faaliyetten bahsetmedim ki gereksiz bir donanımsal faaliyet olması güçtür :)

Çevrimdışı HumBaba

  • Kıdemli Üye
  • ***
  • İleti: 3,455
Ynt: iki kart arasındaki fark nedir
« Yanıtla #7 : 21 Mart 2007, 22:07:51 »
Dediğinde çok haklısın.Satıcılar bu tip politikalar izleyebiliyorlar. Ancak burada Anakartın bir
suçu yok. Yani diğer anakartta da aynı özelliklerden olduğu halde bu marifetmiş gibi öne çıkarılmıyorsa bu K9NGM2 nin suçu olamaz değil mi? :) K9NGM2 alıdığı taktirde  Neo-f de bulunan herhangi bir özellikten mahrum kalacakmı arkadaş? Ayrıca semih 965 F i önermiş oysa arkadaş AM2 anakrtlardan bahsediyor.

"Eğer iyi bi ekran kartı alacak bütcen var ise 965 NEo F ...."

Birde semihin bu söylediği oldukça yanıltıcı diye düşünüyorum. Sanki o/b ekran kartı olan anakartlara harici ekran kartı takmak hatalı olur gibi bir ifade çıkıyor ortaya ki aralarında hiç bir performans farkı olmayacaktır.

Memleketiniz?: Dünya/Güneş Sistemi

semih.efendi

  • Ziyaretçi
Ynt: iki kart arasındaki fark nedir
« Yanıtla #8 : 21 Mart 2007, 22:10:30 »
Dediğinde çok haklısın.Satıcılar bu tip politikalar izleyebiliyorlar. Ancak burada Anakartın bir
suçu yok. Yani diğer anakartta da aynı özelliklerden olduğu halde bu marifetmiş gibi öne çıkarılmıyorsa bu K9NGM2 nin suçu olamaz değil mi? :) K9NGM2 alıdığı taktirde  Neo-f de bulunan herhangi bir özellikten mahrum kalacakmı arkadaş? Ayrıca semih 965 F i önermiş oysa arkadaş AM2 anakrtlardan bahsediyor.

"Eğer iyi bi ekran kartı alacak bütcen var ise 965 NEo F ...."

Birde semihin bu söylediği oldukça yanıltıcı diye düşünüyorum. Sanki o/b ekran kartı olan anakartlara harici ekran kartı takmak hatalı olur gibi bir ifade çıkıyor ortaya ki aralarında hiç bir performans farkı olmayacaktır.

yo böyle bir şeyi kesinlikle söylemem yine aynı performansı alırsın ama eğer ayrı ekran kartı alacaksan O/B bi anakart almanın bi anlamı kalmıyor ...



Çevrimdışı HumBaba

  • Kıdemli Üye
  • ***
  • İleti: 3,455
Ynt: iki kart arasındaki fark nedir
« Yanıtla #9 : 21 Mart 2007, 22:20:33 »
neden anlamı kalmıyor?
Memleketiniz?: Dünya/Güneş Sistemi