Tom's Hardware Guide - Forum

Tom Sokağı => Otomobil Dünyası => Konuyu başlatan: crashmania - 29 Eylül 2006, 13:17:15

Başlık: ''0'' Tofas mı?Nasıl olur!
Gönderen: crashmania - 29 Eylül 2006, 13:17:15
Arkadaslar yazmakta biraz geciktim.simdi aklıma geldi.21 eylülde tatilden dönerken 3 tane reysaş ın araba taşıyıcısında sıfır şahin,doğan ve kartal gördüm.koltuklar posetlenmiş,lastikler yepyeni,boya yepyeni,öncamda 0 garanti etikleri dedim noluyo.Bildiğim kadarıyla tofas 2003 ün sonunda üretimin durdugunu belirtmişti ve kutlamalar falan olmustu.Şimdi ne demek oluyo bu.Renault un dacıa ile piyasa yapmasını yediremeyen tofas gaza gelip üretime mi başladı.Tam kurtulduk derken bi daha onların 0 halini görmek beni şaşırttı doğrusu! :-\
Bunlar cidden üretimemi başladı.Bilgilendirirseniz sevinirim O0
Başlık: Ynt: ''0'' Tofas mı?Nasıl olur!
Gönderen: HumBaba - 29 Eylül 2006, 13:36:49
off yine mi  kutu üretiyorlar. gecen kaput diye bagajı acmısım :)
Başlık: Ynt: ''0'' Tofas mı?Nasıl olur!
Gönderen: Darkchild - 29 Eylül 2006, 13:38:15
ehehe rötüşlü cilalı tofaşlar onlar.. dicem ama ben de bilmiyorum..  ama uzak durulması gerekiyo kesinlikle..  bizim eskden murat 131 imiz vardı .. geri vitese takmak her yiğidin harcı değildi valla.. kötüydü işte.. ama yedek parça meleği bu tofaşlar onu biliyorum..
Başlık: Ynt: ''0'' Tofas mı?Nasıl olur!
Gönderen: crashmania - 29 Eylül 2006, 13:43:29
Bursalılar cevaplarınız bekliyorum.Reysaş ın tırlarını bursadan çıkarken gördüm.hiç mi dikat etmediniz @:b

off yine mi  kutu üretiyorlar. gecen kaput diye bagajı acmısım :)

Bosuna bi tabir olmamıs(kutu gibi araba diye >:D)

Dark öyle deme hocam senin o dediğin vites 2005 de civic type-r da kullanıldı.Sonra transporter golf,yeni transit yani gelecek vaateden bi vites. >:D >:D >:D
Başlık: Ynt: ''0'' Tofas mı?Nasıl olur!
Gönderen: Evolve - 29 Eylül 2006, 13:50:04
onları türkiyeye deyil mısır suriye gibi yerlere gönderiyorlar türkiyede üretilenlerin aksine klima gibi lüks donanım kalemlerinede sahipler eyer sıfır kilometre klimali bir doğan arayanınız varsa ayarlarız bişeyler :)
Başlık: Ynt: ''0'' Tofas mı?Nasıl olur!
Gönderen: crashmania - 29 Eylül 2006, 13:55:24
Allahalla ama ben 2 sene once adamın agzından duymustum URETIMI DURDURDUK diye.Demek ithalatı durdurmus.O klimalı dedinde benim amcamda vardı.Bi onda görmüştüm.Fena da sogutmuyodu.Hatta amcam gaza gelip arka yolcu camlarınıda elektrikli yaptırtmıstı.Gayette güzel olmustu.Hala da onu kullanıyo.yeşil dogan slx1.6ie 2001 idi sanırım O0
Başlık: Ynt: ''0'' Tofas mı?Nasıl olur!
Gönderen: Darkchild - 29 Eylül 2006, 13:58:02
araba manyağı bi arkadaş sölemişti..

fransadan tofaşları test etmek için adamlar gelmiş ..  ve test sonucunda adamların söledikleri şuymuş ben arkadaşın yalancısıyım.. dergdide okumuş sanırım.. ""ya siz bu arabalara nasıl biniyosunuz?!!""   ( yani konfor ,güvenlik,kalite vs. yok)
Başlık: Ynt: ''0'' Tofas mı?Nasıl olur!
Gönderen: Evolve - 29 Eylül 2006, 14:02:05
Allahalla ama ben 2 sene once adamın agzından duymustum URETIMI DURDURDUK diye.Demek ithalatı durdurmus.O klimalı dedinde benim amcamda vardı.Bi onda görmüştüm.Fena da sogutmuyodu.Hatta amcam gaza gelip arka yolcu camlarınıda elektrikli yaptırtmıstı.Gayette güzel olmustu.Hala da onu kullanıyo.yeşil dogan slx1.6ie 2001 idi sanırım O0

evet bende gördüm onlardan bi müşterimde sonradan nasıl aldığını filan sorunca çıkardı ağzından baklayı öyle öğrendim :)


ayrıca her ne kadar çok iyi araçalr olamdığını düşünsemde dönemine göre kötü arabalar deyillerdi ayrıca parçalarının ucuzluğu ve düşük tüketimleri (yaşına göre ) yollarımıza olan dayanıklıkları son derece ideal araçar yapıyordu onları bakma şimdi eski moda oldular tabi
Başlık: Ynt: ''0'' Tofas mı?Nasıl olur!
Gönderen: crashmania - 29 Eylül 2006, 14:03:23
e abi adam haklı.abs yok.hava yastıgı yok.(sürücünün bile >:D)Konfor desem zaten biliyosunuz.Değişen tek sey dashboard.oda plastikten >:D
Ama su lanet arabada bi şey var ondan sempatim var.Yani türkiyeyi otomobilde temsil ediyo sanki(jackıe chan istanbuldaki bi sahne var unutmamak elde değil.Doganlar sahinler basıyo meydanı uf uf izlemek istedim birden  :D)
Başlık: Ynt: ''0'' Tofas mı?Nasıl olur!
Gönderen: Darkchild - 29 Eylül 2006, 14:07:23
ya absyi hava yastıığnı geç..  bi yerden 90 derece döndüğünü düşün.. kayık gibi sallanıyo alet..  bizim suan ki ford escortun amortisörleri eskidi ..  11 senelik araba..  bizim araba da şuan tofaşlar gibi valla..  hiç güven vermiyo..  korkuyorumm ...
Başlık: Ynt: ''0'' Tofas mı?Nasıl olur!
Gönderen: Evolve - 29 Eylül 2006, 14:08:50
hehehehehe

bende severim doğan slxleri hele vişne çürüyü  renginde olacak tempra jantlı olacak koltuğu kestireceksin biraz altta oturacaksın birde lpg sallayacaksın süper olurdu valla :D

ayrıca ben o dönüşlerde filan sallanmasına bayılıyorum hele yerler azıcık ıslaksa ralli arabası gibi oluyor meret :D
Başlık: Ynt: ''0'' Tofas mı?Nasıl olur!
Gönderen: Darkchild - 29 Eylül 2006, 14:29:29

ayrıca ben o dönüşlerde filan sallanmasına bayılıyorum hele yerler azıcık ıslaksa ralli arabası gibi oluyor meret :D


tabi o ayrı.. ama dönüşlerde çek el freni aynısını yapar sana da hangi araba olursa  ;)
Başlık: Ynt: ''0'' Tofas mı?Nasıl olur!
Gönderen: pilot66_06 - 29 Eylül 2006, 14:31:10
abi görmesek bişi sancaz arabayı  ::D

abartmayın bu kadar şahin işte  :D


ya absyi hava yastıığnı geç..  bi yerden 90 derece döndüğünü düşün.. kayık gibi sallanıyo alet..  bizim suan ki ford escortun amortisörleri eskidi ..  11 senelik araba..  bizim araba da şuan tofaşlar gibi valla..  hiç güven vermiyo..  korkuyorumm ...

abi ford ların yol tutuşu iidir ama amortisör gözardı edilcek bi parça diil - bence fazla ertelemeyin
Başlık: Ynt: ''0'' Tofas mı?Nasıl olur!
Gönderen: Evolve - 29 Eylül 2006, 14:32:46

ayrıca ben o dönüşlerde filan sallanmasına bayılıyorum hele yerler azıcık ıslaksa ralli arabası gibi oluyor meret :D


tabi o ayrı.. ama dönüşlerde çek el freni aynısını yapar sana da hangi araba olursa  ;)



yok arkadaş o tadı vermiyor diyerleri :)
Başlık: Ynt: ''0'' Tofas mı?Nasıl olur!
Gönderen: alamana55 - 29 Eylül 2006, 14:34:42
Benzinden fazla yağ yakan bir araba.... :yamul:
Başlık: Ynt: ''0'' Tofas mı?Nasıl olur!
Gönderen: crashmania - 29 Eylül 2006, 14:36:56
Benzinden fazla yağ yakan bir araba.... :yamul:

Katılmamak elde değil.Bide ilk tofaslar verilirken arka sol kapının kelebek camıonda selenia yağların önerirler hep bide 5 yıl boya 3 yılda bişeydi hatırlamıyorum.Ama bi gerçek varki tofasın hayatımda ayrı bi yeri var her nedense O0
Başlık: Ynt: ''0'' Tofas mı?Nasıl olur!
Gönderen: Evolve - 29 Eylül 2006, 14:38:40
senin araba motor bitirmiş demek normalde o kadar yakmaz yağ deyişiminden deyişimine 1 lt kadar eksiltmesi normaldir çok olanda 2 lt eksiltirki yaşına göre normaldir
Başlık: Ynt: ''0'' Tofas mı?Nasıl olur!
Gönderen: crashmania - 29 Eylül 2006, 14:40:01
Bide egzos u çiviyle deldikmi al sana 2 beygir.  ::D
Abi bu mantık nedir ya. @:b
Başlık: Ynt: ''0'' Tofas mı?Nasıl olur!
Gönderen: alamana55 - 29 Eylül 2006, 15:04:07
senin araba motor bitirmiş demek normalde o kadar yakmaz yağ deyişiminden deyişimine 1 lt kadar eksiltmesi normaldir çok olanda 2 lt eksiltirki yaşına göre normaldir

95'de bi şahin almıştık, 95 model 1.6 tempra motor.Valla o zamanlarda da yağ yakıyordu...:) ..bir yıl kullandık sonra satmıştık.
Başlık: Ynt: ''0'' Tofas mı?Nasıl olur!
Gönderen: Evolve - 29 Eylül 2006, 15:05:20
yağ yakar canım diyorum işte deyişimden deyişime 1 lt kadar yakamsı norlam 2 lt veüzerini ykaıyorsa motorda bi anormallik vardır
Başlık: Ynt: ''0'' Tofas mı?Nasıl olur!
Gönderen: ramirez - 29 Eylül 2006, 20:22:26
tekerlekli tabut :yamul:
Başlık: Ynt: ''0'' Tofas mı?Nasıl olur!
Gönderen: kenya - 29 Eylül 2006, 21:14:15
Unutmadan,

Son dönemde arkadan itişli araçların listesi

- Ferrari
- Lamborghini
- Mercedes
- BMW
- Doğan
- Ve hatta şahin ve kartal.   ::D
Başlık: Ynt: ''0'' Tofas mı?Nasıl olur!
Gönderen: Evolve - 29 Eylül 2006, 22:03:21
Unutmadan,

Son dönemde arkadan itişli araçların listesi

- Ferrari
- Lamborghini
- Mercedes
- BMW
- Doğan
- Ve hatta şahin ve kartal.   ::D


çokta gülünecek bi durum deyil bence gayet keyifli bir kullanım sunuyor arkadan çekiş ben önden çekişli araçları sevmiyorum belki ekonomik olailbir sürüş için ama arkadan çekişin keyfini vermiyorlar virajda gazla arabanın kıçını düzeltmek gibi varmı ya yemişim önden çekişi :)

ben sırf zevk için bi tane nissan 200sx almayı düşünüyorum ama temizini bulamıyorum temizini bulsam fiyatı uçuk oluyor ama bi gün alıcam bi tane kısmetse olmadı alıcam bi doğan modliyicam onuda çare kalmadı :)
Başlık: Ynt: ''0'' Tofas mı?Nasıl olur!
Gönderen: ANGEL - 29 Eylül 2006, 22:06:20
Önden çekişlilerde karda buzda iyi oluyor ama :)
Başlık: Ynt: ''0'' Tofas mı?Nasıl olur!
Gönderen: Evolve - 29 Eylül 2006, 22:10:36
olsun ben zincir sararım arkadaş hem karlı havada arabanın kıçını savura savura gitmek gibi varmı ya
Başlık: Ynt: ''0'' Tofas mı?Nasıl olur!
Gönderen: kenya - 29 Eylül 2006, 22:38:58
çokta gülünecek bi durum deyil


Yanlış anladın.
Gülerken kötü olduğunu kastetmedim zaten. İnsanlarımızın teneke dediği bir arabanın, dünyanın en iyi markalarının vazgeçmediği bir çekiş sistemini kullanıyor olmasına güldüm.
Başlık: Ynt: ''0'' Tofas mı?Nasıl olur!
Gönderen: cantekin67 - 29 Eylül 2006, 23:27:51
Kullanma Zevki Bakımından Birçok araçtan üstün ( anlayana)
Konfor ise Türk Yollarına göre gayet başarılı
Performans; 99 Model bir Renault Megane 1.6 yada Astradan daha yüksek performanslı bir motora sahip, ancak arkadan itişli olması performansı yüzde otuz civarında düşürüyor.
Güvenlik konusuna fazla değinmek istemiyorum, vasat üzeri 2
Yol tutuş; Yüksek hızlarda hata yaptığınız zaman asla affetmez, siz aracı toparlamaya çalışsanız bile o keçi gibi inatlaşarak bir yerlere kendini vurur.
İç Kalite;  uzun yıllar boyunca ilk günkü halini koruyamayıp , senesinde en azından torpido gözü parçalanabiliyor.
Dış Kalite; Sanayi çıkışlı boyası normal kalitede, gayet derli toplu..
İç Mekan; 4 Kişi Rahatlıkla yolculuk yapabilir, diz mesafesi biraz kötü.

99 Model Bir Doğan SLX 1.6 dikkate alınarak derlenmiştir tarafımdan
Kesinlikle Görecelidir, benimki sadece şahsi Fikir. O0
Başlık: Ynt: ''0'' Tofas mı?Nasıl olur!
Gönderen: ramirez - 29 Eylül 2006, 23:29:18
ufak bir not : önden çekişli, arkadan itişli :) ama nasıl hoşunuza gidiyorsa öyle deyin ;) çoğu zaman ben de arkadan çekişli diyorum ;D

edit : cantekin de yazmış zaten :)
Başlık: Ynt: ''0'' Tofas mı?Nasıl olur!
Gönderen: cantekin67 - 29 Eylül 2006, 23:38:06
Yıllar önce 5.vites programında da "Arkadan Çekişlimi Yoksa Arkadan İtişlimi" kosunu olmuştu, sanırım Lamborghini,Jaguar,Rolly ve Lotus mühendislerine soruldu ve hepsinden " Arkadan İtişli" dir cevabı alındı..
İngiliz, American ve Almanların bile kelime farkı olmasına rağmen merak ettiği teknik bir kavrammış ..
Tabi Biz TÜRK'lerinde ..  :yamul:
Başlık: Ynt: ''0'' Tofas mı?Nasıl olur!
Gönderen: kenya - 30 Eylül 2006, 00:06:58
ufak bir not : önden çekişli, arkadan itişli :)

Şimdi bir iki cümle de ben kurayım da adım muhalefete çıksın.

Önce bir konuya açıklık getirelim; Burada kullanılan çekiş kavramı, itmek yada çekmek ile ilgili değildir. Gücün aktarıldığı tekerlekleri ifade eder sadece. Mesela, "arabanın çekişi iyi" derken kuvvetli olduğunu ifade ederiz. Önden yada arkadan "çekişli" olması farketmez.

"Polemik" böyle çıkarılır  ^-^
Başlık: Ynt: ''0'' Tofas mı?Nasıl olur!
Gönderen: Evolve - 30 Eylül 2006, 00:11:49
arkadan çekse ne olacak itse ne olacak boş verin bunları :)


http://www.turkmod.com/aracdetayi.php?aracno=3588

yuakrıda biraz cılkını çıkarmış bi mod var ama azmin elinden kaçan neki diye veriyourum bende temiz bi 200 sx bulamazsam bunun gibi bişey yapmayı düşünüyorum :)
Başlık: Ynt: ''0'' Tofas mı?Nasıl olur!
Gönderen: kenya - 30 Eylül 2006, 00:17:58
arkadan çekse ne olacak itse ne olacak boş verin bunları :)

Olur mu öyle şey. Bu konu otomobil endüstrisinde de yıllarca tartışıldı.
Başlık: Ynt: ''0'' Tofas mı?Nasıl olur!
Gönderen: cantekin67 - 30 Eylül 2006, 00:20:46
Bencede, insana "Çekiş" kavramı yakın gelsede, aktarmanın bağlıı olduğu durum herşeyi değiştirir, aslında bu terim de "Türkçeleştirme" nin bir kurbanı..
Mesela AWD'lere neden 4 çeker deriz, bunun gibi..  :melek:
Başlık: Ynt: ''0'' Tofas mı?Nasıl olur!
Gönderen: kenya - 30 Eylül 2006, 00:21:54
Mesela AWD'lere neden 4 çeker deriz, bunun gibi..  :melek:

Güzel örnek.
Başlık: Ynt: ''0'' Tofas mı?Nasıl olur!
Gönderen: ramirez - 30 Eylül 2006, 00:23:48
ufak bir not : önden çekişli, arkadan itişli :)

Şimdi bir iki cümle de ben kurayım da adım muhalefete çıksın.

Önce bir konuya açıklık getirelim; Burada kullanılan çekiş kavramı, itmek yada çekmek ile ilgili değildir. Gücün aktarıldığı tekerlekleri ifade eder sadece. Mesela, "arabanın çekişi iyi" derken kuvvetli olduğunu ifade ederiz. Önden yada arkadan "çekişli" olması farketmez.

"Polemik" böyle çıkarılır  ^-^

heheh ordan polemik çıkmaz.

ben senin dediğin "çekiş sistemi" lafına bişey demedim :) ben Evolve'ye dedim bakınız ;
..... sunuyor arkadan çekiş ben önden çekişli araçları sevmiyorum .....

^-^:P

4WD de yazıyorlar bazen.
Başlık: Ynt: ''0'' Tofas mı?Nasıl olur!
Gönderen: Evolve - 30 Eylül 2006, 00:29:48
hala ordamsınız hocam kim tartışmış manyakmıymış bu adam bunca sene benim aklıam bile gelmedi :D
Başlık: Ynt: ''0'' Tofas mı?Nasıl olur!
Gönderen: kenya - 30 Eylül 2006, 00:33:08
Öyle deme.
Andre Citroen (umarım hatam yoktur) önden çekişi ilk kullandığında herkesin kafası karışıyor.

Düşünsene, bir sektör var ve yıllardır hep arkadan çekişli araçlar üretiyor. Biri çıkıyor ve önden çekiş kullanıyor, ve birçok konuda daha avantajlı bir şey yapıyor.
Başlık: Ynt: ''0'' Tofas mı?Nasıl olur!
Gönderen: ramirez - 30 Eylül 2006, 00:39:18
hala ordamsınız hocam kim tartışmış manyakmıymış bu adam bunca sene benim aklıam bile gelmedi :D

amaaaann koca mühendisler bilmiyormuş bak. ben de dikkat etmiyorum zaten, aklıma gelirse arkadan itişli diyorum ;D

Öyle deme.
Andre Citroen (umarım hatam yoktur) önden çekişi ilk kullandığında herkesin kafası karışıyor.

Düşünsene, bir sektör var ve yıllardır hep arkadan çekişli araçlar üretiyor. Biri çıkıyor ve önden çekiş kullanıyor, ve birçok konuda daha avantajlı bir şey yapıyor.
andre citroen midir nedir iyi halt etmiş. bak burda tartışıyoruz şimdi  @:b
Başlık: Ynt: ''0'' Tofas mı?Nasıl olur!
Gönderen: cantekin67 - 30 Eylül 2006, 00:39:35
Chakal, ben şu 5. Vites programını bi yerden bulayımda hep birlikte seyredip bir uzlaşmaya varalım bence, yoksa bu işin sonu farklı fikir dağcıklarından dolayı "Çıldırmak" olacaktır.
Şimdi işin teknik yönünü anlatsam "Felsefe yapma lem" diyeceksiniz, o  yüzden ben fazla yorum yapmak istemiyorum, sadece aklınızdan geri vitesi atın ve sistemi düşünün, çekermi yoksa itermi arka lastikler ?  :melek:
Başlık: Ynt: ''0'' Tofas mı?Nasıl olur!
Gönderen: Evolve - 30 Eylül 2006, 00:44:20
valla nereden tuttuğu nereden çektiyi nereden ittiyi umrumda deyil :D

gaza bastınmıydı kıçını savuracak araba dediyin isterse at köştursun önünde :P
Başlık: Ynt: ''0'' Tofas mı?Nasıl olur!
Gönderen: kenya - 30 Eylül 2006, 00:45:04
Kendinden önceki bölümü iter ama, bagaj tarafını da çeker.  >:D
Başlık: Ynt: ''0'' Tofas mı?Nasıl olur!
Gönderen: pilot66_06 - 30 Eylül 2006, 09:26:40
ebnce gerçeği arkadan itişli dir
ama dil alışkanlığından dolayı arkadan çekişli kullanılıyo
bu kadar ya amma uzatmışınız  :D

en iisi arkadan iter/çeker yazın  >:D
Başlık: Ynt: ''0'' Tofas mı?Nasıl olur!
Gönderen: crashmania - 30 Eylül 2006, 11:47:36
Abi 2 gün bakmadık neler olmus yaw.Yanlız konu ''0'' dan arka ön çekişe dogru ucmus gitmiş.
E bende bi yorum belirteceksem bu 4 çekerden yana  ::D ::D ::D
Şaka bi yana 2 sininde ayrı güzellikleri var.Mesela önden çekiş opellerde(özellikle astra hatcback) virajlar bıraksanız bile içten alıyo.Güzel
Bi bmw 5.20 ile viraj alması oda dıstan yüklenerek alıyo.Güzel
Yani ikisininde tadı farklı.Ama insanoglunun zevkleri aynı olacak diye bi olay yok.
Bana göre düz yolda arkadan,dağ yollarında yada şehirde önden.(düz yoldan kastım autobahn >:D)