Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Kullanıcı adınızı, şifrenizi ve aktif kalma süresini giriniz

Duyurular:

Çoğunluğu BÜYÜK HARFLERLE yazılmış başlık ve iletiler okunabilirliği olumsuz etkilemektedir ve ilan bölümü dışında yasaktır, özen göstermenizi rica ederiz...

Gönderen Konu: Çelik jant nedir? Ne değildir?  (Okunma sayısı 15796 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı zombie

  • Onursal Üye
  • ****
  • İleti: 4,051
  • THG Çekiççisi
    • Site
Ynt: Çelik jant nedir? Ne değildir?
« Yanıtla #10 : 10 Şubat 2008, 23:33:38 »
yan kısmını kastediyorlar sanırım

Çevrimdışı kenya

  • Forum Genel Müdürü
  • ******
  • İleti: 21,606
Ynt: Çelik jant nedir? Ne değildir?
« Yanıtla #11 : 10 Şubat 2008, 23:39:24 »
Dark ın ifadesinden yere basan kısım anlaşılıyor ama orası taban olmalı, yanak ise yan taraf.

Çevrimdışı MadnBad

  • Kıdemli Üye
  • ***
  • İleti: 3,566
Ynt: Çelik jant nedir? Ne değildir?
« Yanıtla #12 : 11 Şubat 2008, 01:23:06 »
Çelik jant araştırması yapıyorum. Bikaç tuning sitesinde çeşitli yorumlar buldum. Ama açıklayıcı bir yorum bulamadım henüz. Çelik jant nedir neden takılır? Çeşitli ebatlarda görüyorum. Her araca her ebatta jant takılırmı takılmazmı ? Mesela 207'ye hangi ebatlarda takılır ? 15'' taksak nolur 17'' taksak nolur ? Yakıt tüketiminde bir fark yaratırmı? Fiyatlar nelerdir? Ayrıca orjinal almazsak yani servisten araç garantiden çıkarmı ?
teşekkürler şimdiden..  :)

Aliminyum alaşımlı jantlar çelik jantlara oranla daha dayanıksız değiller bildiğim kadarıyla.
Her araca her ebatta jant takılmaz çünkü arabanın çamurluğunun alabileceğinden daha büyük bir jant takarsanız o araba zaten gitmez.Ve begendiğiniz jantın bijon yuva sayısı aksların bijon sayısına eşit olmalıdır.
Jant büyüdükçe yakıt tüketimi artmaz sadece çok daha ağır ise artar. 207'ye max:18" takılır diye düşünüyorum ama oda sürüş kalitesini düşürecektir.
Fiyatları jantın ebatına kalıbına yani desenine göre değişiklikler gösterir.
Bu garanti işini aracınızın teknik servisine danışırsanız daha sağlıklı olur ama benim bildiğim kadarıyla araç garantiden çıkıyor.En azından Hondalar da öle.
Ne çok soru cevapladım yav.  :)

Lastiğin yanak kısmı ise yazıların bulunduğu yüzey.Yani yan tarafa bakan yüzey.Yere temas eden kısım değildir.
If I could start my life from scratch
If I could take away the pain off my past
If I had another chance I would do just that
I'd give anything jus' to go right back.

Çevrimdışı blackswans

  • Tiryaki
  • **
  • İleti: 785
  • D.T.
    • phantomteam
Ynt: Çelik jant nedir? Ne değildir?
« Yanıtla #13 : 12 Şubat 2008, 20:55:35 »
cantekin sen de bişeyler dersin belki  ;)
Cisco Information Security Sp, Cisco  IPS Sp, CCNA, Cisco IP Communications Express Sp, Cisco Firewall Sp, CCSP (%80 completed)
----------------------------
Tanımayız alacakaranlığı delen,
Tepelerin arasından seçen bakışı.
Kör olmuş ışıktan gözlerimiz.
Gündüz yarasalarıyız b

cantekin67

  • Ziyaretçi
Ynt: Çelik jant nedir? Ne değildir?
« Yanıtla #14 : 13 Şubat 2008, 13:30:36 »
Yeni okuyorum, anca gördüm hocam ...

Çelik cant işi hakkında zaten arkladaşlar yeteri kadar bilgi vermiş.
Eğer bana çelik cantmı yoksa aleminyum alaşımmı dersen kesinlikle aleminyum cant derim.
Çelik cant ebatlarına göre zararları bulunur.55 yanak bir lastiğin üzerine 17" bir çelik cant çekildiğinde sert kasislere girildiğinde ortaya çıkan enerji lastiğe yansıyacaktır buda sert yapılı cant tan dolayı lastiğin içinde kordların kopmasına neden olacaktır.Çelik cant sağlamdır ancak tamiri yapılamaz, yanlış ebatlar araca hem yakıt ekonomisi hem de yol tutuşu olarak olumsuzluklarda bulunur.

Aleminyum alaşım cant hem CX testi araç üzerilde yapılmış (fabrika çıkışlı) hem de sert kasislere girildiğinde lastiğe zarar vermez ve ortaya çıkan enerjiyi kendine çeker ve iç yapısında düzensizler meydana gelir, bu olumsuz birşey olarak gözükse de düzeltilme imkanı vardır.Ayrıca kaza anında aleminyum cant enerji emdiğinden sıkışmaya neden olmaz.