Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Kullanıcı adınızı, şifrenizi ve aktif kalma süresini giriniz

Duyurular:

Çoğunluğu BÜYÜK HARFLERLE yazılmış başlık ve iletiler okunabilirliği olumsuz etkilemektedir ve ilan bölümü dışında yasaktır, özen göstermenizi rica ederiz...

Gönderen Konu: dizel motor  (Okunma sayısı 29355 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

cantekin67

  • Ziyaretçi
Ynt: dizel motor
« Yanıtla #50 : 09 Mayıs 2007, 08:55:42 »
euro dizel motor ömrünü korumaya yardımcı olan bileşenlere sahip,ama TR'de bu ne kadar doğru bilinmez.Laboratuvar sonuçları ülkemizdeki yakıtın son derece kötü olduğunu gösteriyor sonuçta.
Size tavsiyem,Shell ve BP'yi tercih edin.Ayrıca Elf'te en kaliteli yakıtlardan birini satar.

Çevrimdışı blackswans

  • Tiryaki
  • **
  • İleti: 785
  • D.T.
    • phantomteam
Ynt: dizel motor
« Yanıtla #51 : 09 Mayıs 2007, 10:26:43 »
Peki hep shell'den bp'den kaliteli yakit aldim. Ama fazlada km yapmadim. Yinede ekonomik degilmi diyorsunuz yani? Kafami karistirdiniz simdi ben direk dizel almayi dusunuyordum. 8"p
Cisco Information Security Sp, Cisco  IPS Sp, CCNA, Cisco IP Communications Express Sp, Cisco Firewall Sp, CCSP (%80 completed)
----------------------------
Tanımayız alacakaranlığı delen,
Tepelerin arasından seçen bakışı.
Kör olmuş ışıktan gözlerimiz.
Gündüz yarasalarıyız b

Çevrimdışı selagoz

  • Meraklı
  • **
  • İleti: 479
  • 35 - ½
    • SMYRNA
Ynt: dizel motor
« Yanıtla #52 : 09 Mayıs 2007, 10:58:27 »
 Dostum eskidenmiş o düşük oktanlı dizel artık Tüpraş da aldı İso belgesi ülkemizdede üretilen yakıt son derece kaliteli.Shell,opet zaten Türaşın ortakları.
{alt}

cantekin67

  • Ziyaretçi
Ynt: dizel motor
« Yanıtla #53 : 09 Mayıs 2007, 11:39:15 »
Dostum eskidenmiş o düşük oktanlı dizel artık Tüpraş da aldı İso belgesi ülkemizdede üretilen yakıt son derece kaliteli.Shell,opet zaten Türaşın ortakları.
Kesinlikle katılmıyorum,Ülkemizde common rail tıkanması ve diğer arızaları Almanya ve Hollanda'ya göre 3 kat daha fazla.Bu da gösteriyor ki kullanılan yakıt halen yeterli kaliteye sahip değil.
Bizim anlatmak istediğimiz şey,Dizel genelleme yapıldığında ekonomik değildir.Yıllık periyodik masraflarıda Benzinliden 2 kat daha yüksektir ve her an arızalanabilir parçaları mevcut.Common Rail sadece kötü yakıttan değil,kısa mesafe kullanımında,devir kararsızlığında sorun yaratır.Değişimi oldukça yüksek maliyete sahiptir.Ayrıca bunun turbosu da sorun yaratan en büyük parçalardan biridir.Genel sorun olarak gösterilebilir.

Bir benzinli model,şehiriçinde 8.5 yakarken,Dizel 6-.7.5 aralığında yakar.(Siz fabrika verilerine bakmayın,onlar belirli bir standarda göre yapılmıştır).
Buradan dizel kazançlı çıkar ama birgün gelir sorunlar başladığında servise vereceğin para  o karı yerin dibine gömer...

Tekrar diyorum,dizel iyidir;ama bizim ülkemizde kötüdür.Eğer uzun mesafe yapmayacaksan,kısa mesafeler arası yolculuk yapacaksan,şehiriçinde gezeceksen en mantıklı araç Benzinlidir.Sorun çıkarmaz,çıkarsa bile maliyeti düşüktür.
Ama sana burada kimse dizel alma demiyor,istersen dizel kullanan bir taksici ile konuş,bakalım sana neler diyecek.

Kolay Gelsin.
« Son Düzenleme: 09 Mayıs 2007, 11:41:22 Gönderen: cantekin67 »

cantekin67

  • Ziyaretçi
Ynt: dizel motor
« Yanıtla #54 : 09 Mayıs 2007, 11:48:46 »
Peki hep shell'den bp'den kaliteli yakit aldim. Ama fazlada km yapmadim. Yinede ekonomik degilmi diyorsunuz yani? Kafami karistirdiniz simdi ben direk dizel almayi dusunuyordum. 8"p
Bu markalar kalite noktasına daha yakınlar,denetleme sistemleri daha yüksek.O yüzden common rail'in ömrünü biraz daha uzatırlar.
Kafan karışmasın kardeşim,eğer dizele kafayı taktıysan al.Bizim amacımız,pişman olmaman.

Çevrimdışı blackswans

  • Tiryaki
  • **
  • İleti: 785
  • D.T.
    • phantomteam
Ynt: dizel motor
« Yanıtla #55 : 09 Mayıs 2007, 11:50:54 »
Soyle sorayim o zaman. Mesela C3 dizel ve benzinlisi ikiside 300 km yol gittiler. Ne kadar oderiz ikisindede?
Cisco Information Security Sp, Cisco  IPS Sp, CCNA, Cisco IP Communications Express Sp, Cisco Firewall Sp, CCSP (%80 completed)
----------------------------
Tanımayız alacakaranlığı delen,
Tepelerin arasından seçen bakışı.
Kör olmuş ışıktan gözlerimiz.
Gündüz yarasalarıyız b

cantekin67

  • Ziyaretçi
Ynt: dizel motor
« Yanıtla #56 : 09 Mayıs 2007, 12:10:05 »
Bu gideceğiniz yolun kullanım türüne sahip.
C3 Dizeller fabrika verilerine göre 100 kilometrede 5.3 demiş.Bunlar 5.Vites 90km/s hızla yapılmış testler.Siz,sürekli bu hıza gidemeyeceğinizden bu miktar 6.5 litreye kadar çıkar;belkide daha fazla.Sonuçta bu,devir kullanım miktarına bağlı birşey.Sürekli dur-kalk,vites değişimi ve devir kaybı yakıtı artırır.
Benzinli 1.4 modeli ise 8.2 demiş,bu da sabit olmadığından ve yine kullanıma bağlı olduğundan 9.0'lu seviyelere kadar çıkar.Herşey buraya kadar normal.Yani,dizel otomatikman benzinliden daha ekonomik.
10.000-25.000'li kilometreler geldi diyelim,sizde yıllık bakım için servise gitmişsiniz.Eleman araca bakarken,"aaaa" bide bakmışsınız Common Rail ECU'da tıkanmış gözüküyor..Kapak sökümü ve bakımı 500 ytl,periyodik normal bakım 600 YTL derken sizin cebinizden 1000 YTL'den fazla ücret çıkacaktır.Benzinli model ise buji değişimi,filtre değişimi derken 500 ytl'nin altında kendini kurtaracaktır.Hele kampanyaya denk gelmişse,daha da az fiyat verecektir.
100.000 li km'lere geldiğinizde common rail muhtemel bir şekilde tekrar tıkanmış ya da arızalanmış olacaktır,buna kısa mesafe kullanımı ve yakıt neden olmuştur.Tahmin edemeyeceğiniz bir şanzuman fiyatı kadar ücret ödeyip common rail değiştirildiğinde içiniz yanacaktır.Çünkü şehiriçinde gezerek,benzinliden 1-2 ytl az yakmış ama o gün serviste verdiğiniz para onu sollamıştır.Oysa fazla km yapsaydınız karlı çıkacaktınız.

Çevrimdışı selagoz

  • Meraklı
  • **
  • İleti: 479
  • 35 - ½
    • SMYRNA
Ynt: dizel motor
« Yanıtla #57 : 09 Mayıs 2007, 13:56:33 »
 Ben LPG li aracı sigara içen bir adam gibi görüyorum.Sigaraya yeni başlayan bir adam da nasıl sağlık konusunda bir sıkıntı yasamıyorken yaş biraz kemale erdimide kökezlemeye başlıyor onun gibi bişey.Tabi bu benim görüşüm.İnşallah gönlüne göre bir araç alırsın. Profesyonel olarak bilgiye sahip kişilerinde fikrini al.Sonucta çoğumuz motor konusunda uzman değiliz.
{alt}

Çevrimdışı Evolve

  • Onursal Üye
  • ****
  • İleti: 4,514
Ynt: dizel motor
« Yanıtla #58 : 09 Mayıs 2007, 14:13:43 »
lpg teknolojisi çok gelişti artık en son motorsikletlere bile uygulanmaya başladı

porsche cayenne turbodan carrera 4 e kadar uygulanan 10 larca spor araba var hatta dodge viper a uygulayanlar bile var

tabi yinede tercih meselesidir çoğu insan kullanmak istemiyor bunda ön yargılarında etkisi büyük ama sıradan kullanıcılar için özellikle orta sınıfta ve küçük sınıftaki araçlar için benzinin 3 ytl olduğu şu günlerde lpg çok gerekli bence
{alt}

Çevrimdışı blackswans

  • Tiryaki
  • **
  • İleti: 785
  • D.T.
    • phantomteam
Ynt: dizel motor
« Yanıtla #59 : 09 Mayıs 2007, 14:23:37 »
Bosverin su LPG isini yaw  :D
Cisco Information Security Sp, Cisco  IPS Sp, CCNA, Cisco IP Communications Express Sp, Cisco Firewall Sp, CCSP (%80 completed)
----------------------------
Tanımayız alacakaranlığı delen,
Tepelerin arasından seçen bakışı.
Kör olmuş ışıktan gözlerimiz.
Gündüz yarasalarıyız b