Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Kullanıcı adınızı, şifrenizi ve aktif kalma süresini giriniz

Duyurular:

Çoğunluğu BÜYÜK HARFLERLE yazılmış başlık ve iletiler okunabilirliği olumsuz etkilemektedir ve ilan bölümü dışında yasaktır, özen göstermenizi rica ederiz...

Gönderen Konu: El freni donarmı ? :)  (Okunma sayısı 10967 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı MadnBad

  • Kıdemli Üye
  • ***
  • İleti: 3,566
Ynt: El freni donarmı ? :)
« Yanıtla #10 : 29 Ocak 2008, 22:01:24 »
O zaman viteste bırak ve el frenini sonuna kdr çekme.Tutacağını duşunduğun şekilde çek.Bölece balatalar diske tamamiyle sıkı sıkıya yapışmıs olmaz.
If I could start my life from scratch
If I could take away the pain off my past
If I had another chance I would do just that
I'd give anything jus' to go right back.

Çevrimdışı blackswans

  • Tiryaki
  • **
  • İleti: 785
  • D.T.
    • phantomteam
Ynt: El freni donarmı ? :)
« Yanıtla #11 : 29 Ocak 2008, 22:36:44 »
O zaman viteste bırak ve el frenini sonuna kdr çekme.Tutacağını duşunduğun şekilde çek.Bölece balatalar diske tamamiyle sıkı sıkıya yapışmıs olmaz.

aynen öyle yaptım  O0
Cisco Information Security Sp, Cisco  IPS Sp, CCNA, Cisco IP Communications Express Sp, Cisco Firewall Sp, CCSP (%80 completed)
----------------------------
Tanımayız alacakaranlığı delen,
Tepelerin arasından seçen bakışı.
Kör olmuş ışıktan gözlerimiz.
Gündüz yarasalarıyız b

Çevrimdışı GuSel

  • Sadık Üye
  • ***
  • İleti: 1,102
Ynt: El freni donarmı ? :)
« Yanıtla #12 : 29 Ocak 2008, 22:51:39 »
El freni çekmek istemiyorsanız ön lastikleri kaldırıma yönlendirip dayayın.

Önden çekişli otomobillerde pekte sorun edilecek bir şey değil el freni donması. Kar üstünde değilse hareket edince çözülüyor. Yok kar üstünde ise arka lastikler kızak misali sağlam zemine basıncaya kadar belli bir müddet kayıyor. Kendime ait olmayan bir çok otomobilde eee kısaca tecrübe ile sabittir.  ^-^
Sanma ki kalmayacak bu kubbede hoş sesin,

Yeter seni anmaya "Azab-ı Mukaddes"in!

Çevrimdışı blackswans

  • Tiryaki
  • **
  • İleti: 785
  • D.T.
    • phantomteam
Ynt: El freni donarmı ? :)
« Yanıtla #13 : 29 Ocak 2008, 22:54:05 »
SPOILER hakkında ne düşünüyorsunuz ? Yakıt tüketimini arttırıyormu ? Ya da başka bir artı ya da eksi katıyormu yoksa sadece görünüş içinmi alınıyor ?
Cisco Information Security Sp, Cisco  IPS Sp, CCNA, Cisco IP Communications Express Sp, Cisco Firewall Sp, CCSP (%80 completed)
----------------------------
Tanımayız alacakaranlığı delen,
Tepelerin arasından seçen bakışı.
Kör olmuş ışıktan gözlerimiz.
Gündüz yarasalarıyız b

Çevrimdışı White_Snake

  • Eski Kurt
  • ***
  • İleti: 2,149
Ynt: El freni donarmı ? :)
« Yanıtla #14 : 29 Ocak 2008, 22:58:55 »
(ben)hani böyle bişi olmazsa yada abartı ışıklı yaldızlı bişi olmazsa yakıt tüketimini artıracağını zannetmiyorum
{alt}

ama internette şöyle bişi buldum belki işine yarıyabilir

Alıntı
Avantajı, dezavantajı

Avantajı az önce de bahsettiğimiz gibi yol tutuşunu iyileştirmesidir. Dezavantajı ise yakıt tüketimini bir miktar arttırmasıdır. Ama bu önemsenecek boyutlarda değildir.
Ön Tampon-Altı Rüzgarlık Uygulaması
Normalde bir araba giderken, önündeki havayı yararak ilerler. Yardığı havanın büyük bir bölümü arabanın üstünden diğer miktarı da arabanın altından ve yanlarından geçerler. Yarılan havanın, arabanın altından geçen kısmı, arabaya alttan bir miktar kuvvet uygulayarak aracı az da olsa yerden kaldırır. Bunun karşılığında da aracın üstünden geçen hava arabayı yere bastırır. Ama biz daha iyi bir yol tutuş istiyorsak, arabanın altından geçen hava miktarını azaltabiliriz. Bunun için ön tamponun altına yaklaşık 5cm yüksekliğinde ek bir parça takılabilir. Bu takılan parça arabanın yardığı havanın, aracın altına girmesine bir miktar engel olur, bu sayede de yol tutuş bir miktar iyileşir.
Özellikle yüksek hızlarda arabayı kontrol etmekte zorlanıyorsanız, arabayı düz bir çizgide tutamıyorsanız, araba sanki hafifmiş ve sağlam bir şekilde gitmiyormuş gibinize geliyorsa, ön kanat uygulaması sizin sorununuza çare olabilir.
Sonuç
Özellikle motor modifiyesi görmüş ve motor gücü arttırılmış araçlarda, ön ve arka rüzgarlık uygulamaları son derece gereklidir. Motor gücü artmasına rağmen, halen hafif olan araç, yüksek hızlarda dengesizlik, kontrol zorluğu çekebilir. Mesela 120bg. olan bir P106GTI'ısiz 150-160 bg yaptıysanız bu araba uçma eğilimi gösterebilir.bunun için ön ve arka kanatlar son derece faydalıdır.
Araçların Kanatları Spoilerlar
Spoiler denince bir çok kişinin aklına Ankara trafiğinde araçların yüzde 90'ında dekoratif amaçla bulunan sonradan monte edilen plastik parçaları gelir. Peki spoiler gerçekten dekor mu? Yoksa araba üzerinde bir işlevi var mı?
Araçların ağırlığı hızları yükselttikçe azalır. 30 km hızla giden araç ile 130 km hızla giden bir aracın ağırlıkları çok farklı olur. Araç hızlandıkça hafifler. Hafifledikçe de kontrolü zorlaşır. Bu noktada spoilerlar devreye girer.
Araçlarda ön ve arka olmak üzere iki tür spoiler bulunabilir. Araç, önünde bulunan havayı yararak ilerler. Eğer aracın arkasında doğru dizayn edilmiş bir spoiler varsa hava spoilera çarparak aracın arkasını yere bastırır.
Bu da aracın ağırlığını; dolaylı olarak da yüksek süratteki yol tutuş kabiliyetini arttırır. Eğer aracın arkasında bulunan spoiler iyi dizayn edilmemişse aracın yol tutuşunu son derece olumsuz etkiler. Aslında spoilerları uçakların kanatlarına benzetebiliriz. Kanatlar uçakları havaya kaldırır, spoiler ise aracın havalanmasını önler. Uçakların 200 km'den sonra havalandığını ve Porsche Turbo'nun 300 km son sürati olduğunu düşünürseniz bazı arabaların spoilera olan ihtiyacının ne kadar çok olduğunu daha kolay anlarsınız.
Eğer aracınızda fabrika çıkışı bir spoiler mevcutsa ekstra olarak bir şey yapmanıza gerek yok. Ama sonradan aracın arkasına spoiler taktırdıysanız arka lastiklerinizin havalarına dikkat etmeniz gerekir. Spoiler takıldıktan sonra yüksek hızlarda arabanın arkası yere basılacağından arka lastiklere normalden daha fazla baskı gelecektir. Arka lastikleri fabrika değerinden biraz daha fazla şişirerek bunun önüne geçebilirsiniz.
Araç havayı yarıp ilerlerken bir miktar hava da aracın altından geçer. Bu hava akımı aracı yukarı doğru kaldırır; yani hafifletir. Otomobil üreticileri bunu düşünerek ön spoilerları üretmiştir. Ön spoilerlar aracın altından geçen havayı büyük ölçüde keser ve aracın yol tutuşuna katkıda bulunurlar.
Spoilerlar doğru uygulandıkları taktirde araçların yol tutuşlarını güçlendirirler. Fakat yanlış uygulamalar aracın yol tutuşunun bozulmasına, daha fazla benzin tüketimine neden olabilir. Genellikle otomobillerini modifiye edip güçlerini yükselten kişiler yol tutuşlarını iyileştirmek için spoiler kullanırlar.
Suskunluğum asaletimdendir
Her Söze Verecek Cevabım Var..
Ama önce Bi Söze Bakarım, '
'Söz mü'' Diye..
Birde Söyleyene Bakarım
''Adam Mı'' Diye..

Çevrimdışı blackswans

  • Tiryaki
  • **
  • İleti: 785
  • D.T.
    • phantomteam
Ynt: El freni donarmı ? :)
« Yanıtla #15 : 29 Ocak 2008, 23:05:45 »
süper bilgi bulmuşsun tşk .  :)
Cisco Information Security Sp, Cisco  IPS Sp, CCNA, Cisco IP Communications Express Sp, Cisco Firewall Sp, CCSP (%80 completed)
----------------------------
Tanımayız alacakaranlığı delen,
Tepelerin arasından seçen bakışı.
Kör olmuş ışıktan gözlerimiz.
Gündüz yarasalarıyız b

Çevrimdışı MadnBad

  • Kıdemli Üye
  • ***
  • İleti: 3,566
Ynt: El freni donarmı ? :)
« Yanıtla #16 : 29 Ocak 2008, 23:11:08 »
İletimi sildim.White_Snake'in gönderdiği yazıdakilerle 3 aşağı 5 yukarı aynı şeyleri yazmışım. :)
« Son Düzenleme: 29 Ocak 2008, 23:22:29 Gönderen: MadnBad »
If I could start my life from scratch
If I could take away the pain off my past
If I had another chance I would do just that
I'd give anything jus' to go right back.

cantekin67

  • Ziyaretçi
Ynt: El freni donarmı ? :)
« Yanıtla #17 : 29 Ocak 2008, 23:50:04 »
Kendi görüşlerimi yazayım;

bu soğuklarda el freni çekmek gerekirmi :) çekersek sabaha nolur? donarmı yoksa böyle birşey yokmu :)  O0

-15 C'de yaklaşık 6 saat boyunca kalan bir aracın el freni donmaya başlar, aslında donan el freni değil kampanaların birbirine yapışmasıdır, diskli araçlarda da muşir kilitler donar.


SPOILER hakkında ne düşünüyorsunuz ? Yakıt tüketimini arttırıyormu ? Ya da başka bir artı ya da eksi katıyormu yoksa sadece görünüş içinmi alınıyor ?

Aslında türk gencinin yaptığı genel hatalardan biri.
Aerodinamik denen bir olay var, bunu az çok biliyoruz. Spoiler görevini aracın CX rüzgar kuvvetine göre oranla (mesela bir Astra sedan classic)   ortalama 120-160 km arasında gerçekleştirmeye başlar, sonrası eğer spoiler ayarsız ise aracın downforce kuvveti dengesizleşir ve aerodinamiğe uymayan rüzgar akışı araca gereksiz bir baskı uygulamaya başlar ve yakıt tüketimi artmaya başlar.Aynı şey 80 km/s hızın üstüne çıktıktan sonra aracın camlarını açık tutmak gibidir, aynı şekilde bu yakıt tüketimini %4 artırır.

Rüzgar tünelinde araç üzerinde Cx hesaplamaları yapılmış kanatlar yakıt tüketimini gereksiz yere artırmaz, artısınıda standart bir otomobilde görmek imkansızdır, genellikle amaç görsellik ve bu görselliği masrafa dönüştürmemektir.
Süper otomobil üreticileri gerek olmadığı sürece asla otomobillerinde arka kanat kullanmaz, mesela Ferrari 365 F1 Spider'da kanat yoktur, çünkü rüzgar akışı araçta oldukça düzenlidir, buna ön burun yapısı müthiş katkıda bulunmaktadır.
Artısı görmek için aracın düzenli bir rüzgar açısını yakalaması gerekir, şayet kanat aracın yapısına uygunsa (ki bu uygunluk mm'lik hesaplamalarla yapılır) görevini minimum 120 km/s hızda göstermeye başlayacaktır.Amacı aracın arkasını bastırıp virajlarda oversteering yaşamamasını sağlamaktır.
Ön kanatın görevi ise understeer yaşamamak ve önden çarpan rüzgarı aracın marşbiyelleri üzerine aktararak kuvvetin akmasını sağlamaktır.

*understeer: önden kayma
*oversteering: arkadan kayma