Tom's Hardware Guide - Forum

Tom Sokağı => Otomobil Dünyası => Konuyu başlatan: cantekin67 - 12 Eylül 2008, 21:43:21

Başlık: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: cantekin67 - 12 Eylül 2008, 21:43:21
Merhaba arkadaşlar,
Forumun pek etkin olmayan şu bölümünü yardımlarınızla hareketlendirelim istedim.
Vazgeçilmezimiz olan otomobiller hayatımızın en büyük parçalarından biri. Kimi ekmeğini onunla kazanırken kimide ekmeğine o araçla gidiyor.Kimisi sahilde kızlara hava attığını zannetmek için, kimi de tatilini daha geniş yapmak için.
Kısaca, kullandığımız ve sahibi olduğumuz araçları burada paylaşırsak memnun olurum.

Konuya ilgi gösteren arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.
İyi sürüşler ...

Aracınızın foruma uygun pikselitesinde fotoğraflarınıda paylaşabilirsiniz.
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: cantekin67 - 12 Eylül 2008, 21:51:01
Ben Renault Megane HB I kullanıyorum 2001 model.
Kullanım nedeni, otomobilin aile aracı ve konfor ve sağlamlılık düzeyinin iyi derece olması. 55.000 km de olması motorun ve aracın hırpalanmadan kullanması aracın oldukça iyi olduğunu gösteriyor. 2.eli pek harêketli değil çünkü sınırlı sayıda üretilmiş bir araç ve ülkede oldukça az bulunuyor.
Uzun yol ve yüksek sıcaklıklarda motorun hiçbir akilik çıkarmaması çok iyi o yüzden Renault'un k4m motorlarda göstermiş olduğu başarı özellikle günümüze kadar geldi. Benzinli ve 1.6 110 hp olan otomobil, hem sportif ara hızlanma hem de virajlar iyi tutunma gösteriyor. Renault'un bu modeldeki tek eksiği hissis direksiyona sahip olması. Ancak bunun iyi bir yönü varki, özellikler aracı virajlarda arkadan savurduğumuzda kolaylıkla toparlayabiliyor.
Şimdilik aklıma gelen bunlar ...

Araç temsili resimleri:

(http://img178.imageshack.us/img178/2560/hb1eb1.jpg)

(http://img178.imageshack.us/my.php?image=hb1eb1.jpg)
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: Evolve - 12 Eylül 2008, 22:06:54
99 model fiat tipo 1.6

kullanma sebebim param buna yetti ;D

illada bi sebep isterseniz o fiyata çizgilerini çok beğendiğim ve tasarımının güzel olduğunu düşündüğüm için aldım bu arabayı ayrıca ben çocukken babam sıfır km 93 yada 94 model bi tempra almıştı o göstergeleri hiç unutmadım o yüzden bu araçların göstergelerini çok beğeniyorum ve çok seviyorum

ayriyeten kendi paramla aldığım ilk araba olduğundan çok kıymetli benim için  :*)
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: serhatkarabacak - 12 Eylül 2008, 23:37:00
Ben Megane II - HB (1.4) kullanıyorum, 2004 model... Neden onu kullanıyorum?

Çünkü, babam onu aldı... Neden onu aldık, paramız ona yetti, iyi düşürdük, beğendik :) (1.5 sene önce aldık, aldığımızda 6500 km'deydi şimdi 50000'i devirdi. // Hayır, taksicilik yapmıyoruz :) )

Bu da temsili fotoğraf:

(http://img352.imageshack.us/img352/2384/megane2hbfx9.jpg)
Asıl aracı sevmemdeki neden, güvenliği ve yol tutuşu... Belki de ben 95' broadway'den ona geçince öyle hissediyorum :D

1.4 motor o kasaya biraz ağır kalsa da, zorlamadığınız sürece gayet de az yakıyor... Ama biraz yüklenirseniz gaza, bildiğiniz üzere "keşke 1.6 arabam olsaydı, o daha az yakardı" diyebiliyorsunuz... Ama 1.4 olmasına rağmen, kaliteli bir motor bence. Azami 195-200 km/sa yapabildim. O da araba tamamen doluyken. Şekli şemali güzel, bir tek jantları beğenmiyorum... Küçük kalıyor o araca bence...

El freni çok estetik :) :P

Param olsa RS'ini almak isterdim. 225 beygir olan modelini...


Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: alessea - 13 Eylül 2008, 00:14:08
focus ghia sedan kullanıyorum 2005 model. aslında hb almayı düşünüyordum ama nasib olmadı. bende ya megane 2 hb dinamik alacaktım yada focus hb ghia ama sedanı piyangodan...

araçların özelliklerinden ve kalitelerinden çok iyi anlamam ama şimdiye kadar ki görüşüm çok olumlu focus lar hakkında. son kasa tipini beğenmiyorum, gerçekten 99-05 kasaları daha sıcak geliyor bana belki de duygusal... :)
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: hologram - 13 Eylül 2008, 03:16:47
Bende otobüs kullanıyorum neden mi çünkü param ona bile zor yetiyor.  :yamul:
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: alaborina - 13 Eylül 2008, 05:06:18
Bende otobüs kullanıyorum neden mi çünkü param ona bile zor yetiyor.  :yamul:
Meslektaş sayılırız, :)
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: olumlucumle - 13 Eylül 2008, 13:07:58
opel astra hb cd olan modelinden. araç 2000 model.

neden aldınız diye sorarsanız da kullanımı rahat ve tasarımının gözüme hoş gözükmesi alım sebebim oldu.

ancak size tavsiyem benim gibi bi acemiye alınacaksa aldırmayın  :)
kullanmaya alışmak biraz zamanımı aldı çünkü.

ayrıca araba kullanmakta tecrübeliysenizde almayın.
çünkü aracın eski sahipleri iyi baktıklarını söyleselerde arabaya en azından 1000ytl kadar ekstra masraf yapmanız kaçınılmaz.(bir de devir işleri sırasında yaptığınız masrafları sayarsak yaklaşık 2000ytl yi bulur ki benm öyle oldu.)

not:resimdeki araç benimki olmadığı için plakayı kapattım.
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: semih_efendi - 13 Eylül 2008, 16:02:57
şaka maka hayali hatırlıyorum babamın 88 model ford'u vardı taunus 2.0 motor .... arabadan millet korkuyordu hummer büyüklüğündeydi zaten babam gaza bastımı tank sesi benzeri bi ses çıkarıyordu abartısız  :D
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: semih_efendi - 13 Eylül 2008, 16:06:44
araba 2 tondu diyeyim siz ordan çıkarın yani  :)
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: ravenholm - 13 Eylül 2008, 16:41:36
Ben volkswagen golf kullanıyorum gayet konforlu yol tutuşu performansı çok iyi kullanmama sebebime gelince arabayı babam kendine aldı elim mahkum :) zaten benimde ilerde param olursa yine golf alırım jettadan biraz pahalı ama ona göre daha rahat
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: semih_efendi - 13 Eylül 2008, 17:06:11
Ben volkswagen golf kullanıyorum gayet konforlu yol tutuşu performansı çok iyi kullanmama sebebime gelince arabayı babam kendine aldı elim mahkum :) zaten benimde ilerde param olursa yine golf alırım jettadan biraz pahalı ama ona göre daha rahat

bir benzeri bana üniversite sözü geldi :)
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: MaRIkO - 13 Eylül 2008, 17:11:26
benzinine yetecek param olunca bunu (97 grand cheeroke)

(http://dl-client.getdropbox.com/u/60873/jeep.JPG)

olmayınca bunu kullanıyorum (2003 bora highline)

(http://dl-client.getdropbox.com/u/60873/bora.jpeg)

cheeroke zevk amaçlı duruyor. onun kullanımdan aldığım zevki özelliklede arazide hiç birşeye değişmem. bora'yı değiştirmeyi çok düşündüm özellikle son 2 sene ama highline işinin konforuna alıştım aynı donanıma sahip yenilerede para yetmiyor. onun için şu aşamada böyle devam.

bu arada bende plakayı benimki olmadığı için kapattımda birde aklıma geldi arabaların hiç resmini çekmemişim. gerek var mı bilmiyorum ama arabalı resmim bile yok :)

Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: cantekin67 - 13 Eylül 2008, 21:20:45
bir benzeri bana üniversite sözü geldi :)

O sözler genelde tutulmaz Semih'cim. Ayrıca tutulursa ve aracını yanında götürürsen başına alacağın dert inan zevkinden kat kat daha fazla olacaktır.
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: olumlucumle - 13 Eylül 2008, 21:25:08
O sözler genelde tutulmaz Semih'cim. Ayrıca tutulursa ve aracını yanında götürürsen başına alacağın dert inan zevkinden kat kat daha fazla olacaktır.
doğru tesbit  O0
ankarada okuyorum ve yaşıyorum buna rağmen tüm işi bana kaldığı için bazen gerçekten sinirlerimin test edildiğini düşündüğüm durumlar oluyor.  :)
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: semih_efendi - 13 Eylül 2008, 22:19:49
dert ve bütceye yük olacağına eminim biss aldırcam ondan zaten  :)
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: olumlucumle - 13 Eylül 2008, 22:42:00
dert ve bütceye yük olacağına eminim biss aldırcam ondan zaten  :)

bölümümden bi arkadaşım almıştı. adam tamir etmekden orasıyla burasıyla uğraşmaktan kafayı yemişti :D
hatta bir seferinde ankaranın en işlek bulvarlarından birinde iş çıkışı saatinde yolda kaldı. artık yediği küfürün miktarını sen hesab et :)

not: şimdi küfür fln dedim diye de "forum düzenini bozacak" ileti sayar birileri...
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: semih_efendi - 13 Eylül 2008, 22:43:24
neyse ben bunları fi tarihine havale ediyorum araba işi ne tipmiş sorunlumuş pff anlamamda  :)
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: alessea - 13 Eylül 2008, 23:36:04
neyse ben bunları fi tarihine havale ediyorum araba işi ne tipmiş sorunlumuş pff anlamamda  :)

öğrenmeye başla genç yaştayken. sonra çok sıkıntı çekiyorsun.
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: Darkchild - 12 Ekim 2008, 23:31:32
95 model Ford Escort CLX...  güzel araba idare ediyo bizi...  seviyorum bu aleti   :*)   egsozundan çıkan sese modifiye meraklısı arkadaşlarım bayılıyo..  bu arada egsoza hiçbi müdahale yapmadık.. patlak da değil... escortlar biraz böyle çıkarıyo sesi   :9)
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: levis - 13 Ekim 2008, 10:03:27
Valla ben birden fazla araç kullanıyorum.

(http://www.iyiresimler.info/data/media/54/iett_otobus20.jpg)

(http://www.arkitera.com/v1/haberler/2004/06/02/cadde.jpg)

(http://www.ido.com.tr/uimages/Foto_vapur7.jpg)

(http://www.avsaadasi.com/tr/images/stories/deniz.jpg)

Bunlar bana şimdilik yetiyor.  :D :D
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: lonelyboy - 20 Ekim 2008, 23:29:40
araba 2006 dacia logan. babam kullanıyo gerçi ama istanbula gittiğimde hep bende
99 broadway'den sonra bu çok rahat geldi. pedallar ve direksiyon hafif. vites geçişi rahat. içi geniş. bide babam ikinci el alıp onun tamiriyle uğraşıcağıma sıfır alırım 2-3 yıl tamirle uğraşmadan yaşarım dedi ;D
(http://img511.imageshack.us/img511/7428/grnt00tjay5.jpg)
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: TheThinker - 21 Ekim 2008, 02:29:52
2007 ASTRA H 1.3 CDTI Njoy Spor kullanıyor =)

son derece memnun  ;)

ankara trafiğini altına üstüne getirmekte ideal =)

sakin kullanmak içinde çok ideal şehir içi 4.3lt daha ne olsun şu anki hesapla(bugünün fiyatı:2.810ytl) km'de 12ykr ediyor yani 120bin =)

Daha fazla bilgi isteyen arkadaşlara yardımcı olabilir.
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: kenya - 21 Ekim 2008, 07:53:22
şehir içi 4.3lt daha ne olsun şu anki hesapla(bugünün fiyatı:2.810ytl) km'de 12ykr ediyor yani 120bin =)

Opel bile şehir içinde 6.2 lt yakıyor demiş, sen 4.3 ile rekor kırmışsın  :)

Sürekli yokuş aşağı kullanmıyorsun umarım  :P

Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: TheThinker - 21 Ekim 2008, 12:32:46
=) tasarruflu adamımdır bu konuda.

az yaktırmak için uyguladığım bi kaç şey var.

- ışıklara göre hızımı ayarlıyorum ki dur kalk yapmayım.

- sert fren yapmaktan ve sert gaza basmaktan kesinlikle kaçınıyorum.

- önümde ki araçla takip mesafesini koruyorum ki o zınk diye durduğunda ben zınk diye durmak zorunda kalmayım =)

- mümkün olduğunca sabit 90-100'le gitmeye çalışıyorum :D nası bi şehir içi kullanımı bu böyle demeyin :D ankaradayım yolum uzun =)

bu ay hırçın kullanmama rağmen =) 4.5 gösteriyor ortalama yakıtı yol bilgisayarı akşama resmini koyarım O0
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: olumlucumle - 21 Ekim 2008, 12:58:48
2007 ASTRA H 1.3 CDTI Njoy Spor kullanıyor =)

son derece memnun  ;)

ankara trafiğini altına üstüne getirmekte ideal =)

sakin kullanmak içinde çok ideal şehir içi 4.3lt daha ne olsun şu anki hesapla(bugünün fiyatı:2.810ytl) km'de 12ykr ediyor yani 120bin =)

Daha fazla bilgi isteyen arkadaşlara yardımcı olabilir.

benim astra 2000 ile ne yaptıysam da 10litreden aşağısını göremedim şehir içinde.
gerçi bunda yaş ve motor hacmi gibi iki faktör de var  :(
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: TheThinker - 21 Ekim 2008, 13:15:20
şimdi o astra 2000 motor mu? 2000 model mi =)

2000 motorsa o kadar yakması çok normal.
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: olumlucumle - 21 Ekim 2008, 13:56:36
şimdi o astra 2000 motor mu? 2000 model mi =)

2000 motorsa o kadar yakması çok normal.


astra 2000model. 1.6lt 100beygir.benzinli ztn.

şehir içi rahat trafikte 10litre/100km.

şehir dışı 7-8 lt arasına iniyor.
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: ExclusivePack - 21 Ekim 2008, 15:10:18
97 model RENAULT TWINGO kullanıorum.. :) çünkü içi  mercedes e200 kadar geniş ve az yakıo 5 ytl ye geçen sene taksim yapabiliodum :D
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: MaRIkO - 21 Ekim 2008, 15:22:17
astra 2000model. 1.6lt 100beygir.benzinli ztn.

şehir içi rahat trafikte 10litre/100km.

şehir dışı 7-8 lt arasına iniyor.

seninki feci yakıyormuş 2000 megane ım vardı 1.6lt 5 - 6 arası yakıyordu
2003 bora hemde otomatik ortalama şehir içi 8.5 ki biraz tasarruflu kullansam 8 olabiliyor
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: olumlucumle - 21 Ekim 2008, 15:38:27
seninki feci yakıyormuş 2000 megane ım vardı 1.6lt 5 - 6 arası yakıyordu
2003 bora hemde otomatik ortalama şehir içi 8.5 ki biraz tasarruflu kullansam 8 olabiliyor

daha bi bakım lazım yakıt tasarrufu için ama o parçalarda işin pahalı kısmına giriyor.  :-\
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: vetapex - 21 Ekim 2008, 17:30:55
fredin otosunu kullanıyorum çünkü hala öğrenciyim  @:b
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: MaRIkO - 21 Ekim 2008, 17:53:24
daha bi bakım lazım yakıt tasarrufu için ama o parçalarda işin pahalı kısmına giriyor.  :-\

ama 1.6 araba için şehir içide olsa 10 çok yüksek yaw. harbiden yazık yani.
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: olumlucumle - 21 Ekim 2008, 18:57:29
ama 1.6 araba için şehir içide olsa 10 çok yüksek yaw. harbiden yazık yani.

hoca 2. el aldım bu arabayı adam aracın dışına bakmış mekaniğine hiç para harcamamış.
yaklaşık 2000ytl para çıktı cebimden arabayı adam etmek için.

ha birde şu var arabadaki yol bilgisayarı yanlış ölçümde yapıyor olabilir.
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: MaRIkO - 21 Ekim 2008, 20:51:26
olabilir. inşallah öyledir yani.
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: TheThinker - 21 Ekim 2008, 21:14:54
yol bilgisayaranız yanlış ölçüyorsa hız devir göstergesinin oradaki km'yi sıfırlayıp kendiniz ufak bi hesap yapabilirsiniz.
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: Evolve - 21 Ekim 2008, 21:35:38
ama 1.6 araba için şehir içide olsa 10 çok yüksek yaw. harbiden yazık yani.

1.6 benzinli bir araç için şehir içinde 10 litre yüksek değil ne yazıkki gayet normal daha aşşağı istesede zor iner
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: TheThinker - 21 Ekim 2008, 21:40:49
(http://img205.imageshack.us/img205/1075/21102008di2.jpg)
 O0
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: massive - 21 Ekim 2008, 21:46:21
wv caddy e biniyoruz  :)
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: MaRIkO - 21 Ekim 2008, 21:53:44
1.6 benzinli bir araç için şehir içinde 10 litre yüksek değil ne yazıkki gayet normal daha aşşağı istesede zor iner

şehir içi 10 litre 1.6 araba için fazla diyorum çünkü  ben 2 tane 1.6 kullandım hatta bir tanesini hala kullanıyorum ki otomatik ve bir sürü arkaşımla konuştum bazıları sert kullanır var 9 u geçeni duymadım.
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: kenya - 21 Ekim 2008, 22:47:24
@thethinker

anlık olarak ekranda görülen değer aldatıcı olabilir. O yüzden bildiğimiz klasik yöntemle ölçmekte fayda var.

Depoyu fulleyin ve kilometreyi sıfırlayın, yakıt bittikten sonra tekrar fulleyip pompada yazan değeri yaptığınız kilometreye bölün ve 100 ile çarpın. Ben böyle yapıyorum..
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: TheThinker - 21 Ekim 2008, 22:53:34
ben her seferinde öyle de yapıyorum zaten =) km'de 120-130 bin arası yakıyorum.

ekranda görünene göre bir hesap yaparsak 4.5 * 2.810 = 12.645

ayrıca o anlık görünen tüketimim değil ortalama tüketimim.

ayın 3'ünden bu yana 1100km yaptım o zamandan bu zamana olan ortalama tüketimim.

ayrıca aldatıcı değil yaklaşık 25.000km'dir takip ediyorum aracımın nasıl yaktığını son derece güvenilir =)
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: kenya - 21 Ekim 2008, 22:54:53
ben her seferinde öyle de yapıyorum zaten =) km'de 130-135 bin arası yakıyorum.

ayrıca o anlık görünen tüketimim değil ortalama tüketimim.

ayın 3'ünden bu yana 1100km yaptım o zamandan bu zamana olan ortalama tüketimim.

ayrıca aldatıcı değil yaklaşık 25.000km'dir takip ediyorum aracımın nasıl yaktığını son derece güvenilir =)

Valla o zaman ben bu arabadan alırım yakında  :) bu değerler gerçekten süper.
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: TheThinker - 21 Ekim 2008, 22:58:06
test edip alın. süspansiyonları oldukça sert. kasislerden çukurlardan geçerken aracın içinde çok hopluyorsunuz =)

aldıktan 15.000 km sonra direksyonu çevirirken saat kurar gibi ses yapmaya başlamıştı internetten araştırdım başkalarının da başına gelmiş. direkyonun içinde ufak bir parçayı yağladılar ve sorun çözüldü.

başka bir sorun daha yaşadım direksyon üzerindeki tuş takımı ve korna çalışmamazlık yapıyordu ancak teybi kapatıp açınca yeniden düzeliyordu.

bunu 20.000km'de yaptı bu sorunu. direksyon altından ufak bir kablo takımı değiştirdiler yeni yazılımı yüklediler sorun çözüldü. ikisinden de ücret almadılar zaten garanti içinde olduğu için.
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: kenya - 21 Ekim 2008, 23:06:29
test edip alın. süspansiyonları oldukça sert. kasislerden çukurlardan geçerken aracın içinde çok hopluyorsunuz =)

aldıktan 15.000 km sonra direksyonu çevirirken saat kurar gibi ses yapmaya başlamıştı internetten araştırdım başkalarının da başına gelmiş. direkyonun içinde ufak bir parçayı yağladılar ve sorun çözüldü.

başka bir sorun daha yaşadım direksyon üzerindeki tuş takımı ve korna çalışmamazlık yapıyordu ancak teybi kapatıp açınca yeniden düzeliyordu.

bunu 20.000km'de yaptı bu sorunu. direksyon altından ufak bir kablo takımı değiştirdiler yeni yazılımı yüklediler sorun çözüldü. ikisinden de ücret almadılar zaten garanti içinde olduğu için.

çok sorun çıkarmış yav  :)

benim 2000 model toyota bile 30 000 km dir sıkıntı çıkarmadı  8"p
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: TheThinker - 21 Ekim 2008, 23:16:02
bilmiyorum bana çok görünmedi açıkcası çıkardığı sorunlar ufak arızalardı ve 5dk içinde hallettiler ikisini de.

bir eksisi daha var lastik ebatları büyük olduğu için yeni lastik almak istediğinizde biraz daha tuzlu olcak doğal olarak =)

Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: kenya - 21 Ekim 2008, 23:19:08
Kaç model senin araba, kaç beygir ?
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: TheThinker - 21 Ekim 2008, 23:22:28
2007 ağustosunda aldım 1.3 90beygir
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: kenya - 21 Ekim 2008, 23:23:53
Hızlanması falan nasıl ?

Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: TheThinker - 21 Ekim 2008, 23:31:13
pek çok 1.6 100hp arabadan daha iyi. bu konuda hiç düşünmeyin beklediğinizden üstün bir performans sergiliyor araç moturuna göre.

yokuşlarda hiçbir sıkıntısı yok. moturunun küçük beygirinin düşük olduğuna aldanmayın. astra gtc'den daha yüksek tork'u var.

hiç hız testi yapmadım ama ufak ve seri olduğu için trafikte kullanması çok rahat.
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: kenya - 21 Ekim 2008, 23:38:21
Aynı motoru kullanan lineayı test etmiştim, gayet iyiydi. Zaten çok performans delisi değilim. En iyisi yarın gidip bir test edeyim (yarın kendime izin verdim de  :) )

Biraz daha nakit biriksin, bir de kampanya denk gelirse, herşey olabilir  :9)
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: TheThinker - 21 Ekim 2008, 23:42:23
hayırlısı. bu devirde para kazanmakta harcamakta zor iş.


Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: aykirihareket - 20 Kasım 2008, 05:26:21
@thethinker

anlık olarak ekranda görülen değer aldatıcı olabilir. O yüzden bildiğimiz klasik yöntemle ölçmekte fayda var.

Depoyu fulleyin ve kilometreyi sıfırlayın, yakıt bittikten sonra tekrar fulleyip pompada yazan değeri yaptığınız kilometreye bölün ve 100 ile çarpın. Ben böyle yapıyorum..

O değerler anlık değiL, klasiK yöNtemLer ise Geride KalmıŞ durumda ve aLdaTıcı Olan ne yazık ki o KlaSik yöntemleR.

HiÇ gerek Yok o KaDar sıkıntıya, yol bilgisayarları 30 km de bir pompa sayacından bilgi alarak ortalama tüketimi Belirler ve toleRans %. 0.1 giBi bir RakaMdır.
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: aykirihareket - 20 Kasım 2008, 05:31:14
pek çok 1.6 100hp arabadan daha iyi. bu konuda hiç düşünmeyin beklediğinizden üstün bir performans sergiliyor araç moturuna göre.

yokuşlarda hiçbir sıkıntısı yok. moturunun küçük beygirinin düşük olduğuna aldanmayın. astra gtc'den daha yüksek tork'u var.

hiç hız testi yapmadım ama ufak ve seri olduğu için trafikte kullanması çok rahat.


SiZe Öyle geLir Düşük DevirdeKi kısa Tork araLığı aKtarım güCünü bir Süre zinde tutar, Benzinli 100Hp den perFormans her Zaman düŞüktür 1.3 CDTI'ın.
SaDece yüksek Tork belirli Bir DeVir araLığında iş Görür ve Vites Oranları yükSeldikçe bu Tork İş görmez, araYa beyGir güCü girer.

Ayrıca 4.5 tüketim ÇoK normal bir dEğer, baKımlar zamaNında yaPılırsa oRtaLama 120.000 KM'ye KaDar benZer PerforMans ve Ekonomi kenDini GösteRiR.
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: kenya - 20 Kasım 2008, 07:42:54
araYa beyGir güCü girer.

Beygir gücü tam olarak nedir ?

(Bu arada yazı formatına bayıldım, bazı harfler büyük olunca yazana bilge havası veriyor  @:b)
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: g.c. - 20 Kasım 2008, 09:35:53
(http://www.belediyegundemi.com/upload/Image/2008/mart/3hafta/DSC_0150.jpg)

Hız-hızlanması düşük olasada bir hızlanınca sol şeritte araç kalmıyor. Ayrıca şöförüm çok psikopat 2 metrelik açıklıktan nasılda çeviriyor. Yol tutuşuda mükemmel.. :)

Öğrencilik  :'(
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: kenya - 20 Kasım 2008, 10:11:15
(http://www.belediyegundemi.com/upload/Image/2008/mart/3hafta/DSC_0150.jpg)

Hız-hızlanması düşük olasada bir hızlanınca sol şeritte araç kalmıyor. Ayrıca şöförüm çok psikopat 2 metrelik açıklıktan nasılda çeviriyor. Yol tutuşuda mükemmel.. :)

Öğrencilik  :'(

Süpermiş sizin otobüsler  @:b
bizim zamanımızda eski manlar ve ikaruslar vardı  :)
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: aykirihareket - 20 Kasım 2008, 13:44:05
Beygir gücü tam olarak nedir ?

NeYin GüCü CDTI'In mı ? AnlayamaDım .

(Bu arada yazı formatına bayıldım, bazı harfler büyük olunca yazana bilge havası veriyor  @:b)

Evet, En AzInDan doĞru YaZıpta OraDan BuRadan ALıNtı yapIp BiLgiM VaRmış gibİlerDen DeĞilim :)
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: kenya - 20 Kasım 2008, 14:43:30
NeYin GüCü CDTI'In mı ? AnlayamaDım .

Beygir gücü ne demektir ? diye sordum,
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: aykirihareket - 20 Kasım 2008, 15:20:02
Beygir gücü ne demektir ? diye sordum,

Beygir, gücü Kadar yaptıĞı iştir, 1 beygir 1,35 kw üretir ki bu araCın aktarım Hızına etki Eder.
Tork ise aktarım Gücüdür ve motor hacmine GöRe belirli devir aRalığında eTkendir, HıZ arttıkça eğer motor HaCmi düşük İsE BeYgir ön PlaNa çıkar ve Maksimum hızı belLi eder.
Mantığı oldukça basit.
WanKel motorlarda İse Durum Biraz DaHa faRklıdır :)
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: kenya - 20 Kasım 2008, 15:24:29
1 beygir 1,35 kw üretir

Tersi olmasın  :9)

Ama
wankel motoru da bildiğine göre sen bu işten iyi anlıyorsun,  :)
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: aykirihareket - 20 Kasım 2008, 15:45:25
Tersi olmasın  :9)

Ama
wankel motoru da bildiğine göre sen bu işten iyi anlıyorsun,  :)

BiLader seNin sorunLarınmı Var :)

Ben buRada birŞey AnLatıyorum sen ise İma ederek konuşuyorsun.

"wankel motoru da bildiğine göre sen bu işten iyi anlıyorsun"

Şu sözün başka biri tarafından teBessüm yaratır ki bU da DaLga aMaçlıdır.
BeNim yaZıma taKıyorsun ama sen YaZarken en azIndan hiÇ düŞünmüYorsun.
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: Amra - 23 Kasım 2008, 15:41:15
2 yıldır honda civic vti kullanıyorum

Hızlı, yakışıklı, modlamaya çok müsait vs vs

(http://img160.imageshack.us/img160/4421/57012574ks1.th.jpg) (http://img160.imageshack.us/my.php?image=57012574ks1.jpg)(http://img160.imageshack.us/images/thpix.gif) (http://g.imageshack.us/thpix.php)

(http://img221.imageshack.us/img221/2971/64416925he8.th.jpg) (http://img221.imageshack.us/my.php?image=64416925he8.jpg)(http://img221.imageshack.us/images/thpix.gif) (http://g.imageshack.us/thpix.php)

(http://img253.imageshack.us/img253/4015/26961614dh4.th.jpg) (http://img253.imageshack.us/my.php?image=26961614dh4.jpg)(http://img253.imageshack.us/images/thpix.gif) (http://g.imageshack.us/thpix.php)
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: Evolve - 26 Kasım 2008, 10:43:55
2 yıldır honda civic vti kullanıyorum

Hızlı, yakışıklı, modlamaya çok müsait vs vs

(http://img160.imageshack.us/img160/4421/57012574ks1.th.jpg) (http://img160.imageshack.us/my.php?image=57012574ks1.jpg)(http://img160.imageshack.us/images/thpix.gif) (http://g.imageshack.us/thpix.php)

(http://img221.imageshack.us/img221/2971/64416925he8.th.jpg) (http://img221.imageshack.us/my.php?image=64416925he8.jpg)(http://img221.imageshack.us/images/thpix.gif) (http://g.imageshack.us/thpix.php)

(http://img253.imageshack.us/img253/4015/26961614dh4.th.jpg) (http://img253.imageshack.us/my.php?image=26961614dh4.jpg)(http://img253.imageshack.us/images/thpix.gif) (http://g.imageshack.us/thpix.php)

güzel olmuş araban.motora neler yaptın?

buda yeni arabam. biraz para kazanınca benim tipoyla takas ettim,bayada masraf ettim ama güzel oldu uçan hali gibi gidiyor yolda ;D

(http://img399.imageshack.us/img399/4530/img0003ao4.th.jpg) (http://img399.imageshack.us/my.php?image=img0003ao4.jpg)
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: canon - 26 Kasım 2008, 16:59:05
1 beygir 1,35 kw üretir ki bu araCın aktarım Hızına etki Eder.
1 beygir yaklaşık olarak 0.75 kw eder.
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: Amra - 27 Kasım 2008, 18:46:20
güle güle kullan :)

motorda simota cai, dc sports 4-1 race heades, kat iptali, supersprint komple araboru, supersprint magnum son susturucu, vafc 2 vs var

ek olarak yükseklik ve sertlik ayarlı koni amortisör, eibach spor yay, short shifter vs vs var
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: MaRIkO - 27 Kasım 2008, 19:10:46
yok yokmuş zaten.
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: Amra - 28 Kasım 2008, 14:30:11
evet ya atmosferik olarak takılabilecek bir dereceli egzantrik kaldı onuda ben istemiyorum çok fazla
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: ahmtkapucu - 04 Aralık 2008, 21:59:30
mercedes 560 sec 1987 model 5600cc v8motor 300hp fazla soze gerek yok bılen bılır:)
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: kenya - 04 Aralık 2008, 23:12:14
mercedes 560 sec 1987 model 5600cc v8motor 300hp fazla soze gerek yok bılen bılır:)

LPG var mı  :9)
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: vetapex - 04 Aralık 2008, 23:37:09
LPG var mı  :9)
::D O0
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: ahmtkapucu - 04 Aralık 2008, 23:49:44
lpg yok ama dusunucem yoksa araba yatıcak ben bakıcam sadece :)
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: TheThinker - 05 Aralık 2008, 00:09:25
lpg yok ama dusunucem yoksa araba yatıcak ben bakıcam sadece :)

benzini su gibi içmiyor mu o =)
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: kenya - 05 Aralık 2008, 00:23:35
lpg yok ama dusunucem yoksa araba yatıcak ben bakıcam sadece :)

Valla ben olsam 1 gün bile beklemem LPG taktırırım o arabaya, ondan sonra da tadını çıkarırım. Süper makina  O0
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: ExclusivePack - 30 Aralık 2008, 12:58:37
mercedes 560 sec 1987 model 5600cc v8motor 300hp fazla soze gerek yok bılen bılır:)

ben o arabaya lpg takmaya kıyamam yha
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: Marşandiz - 30 Aralık 2008, 16:48:16
       Murat 124, 76 model :) halamdan miras kaldı ama eniste sivrihisarlıydı rahmetli, yani arabaya gözü gibi bakmış :)
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: g.c. - 30 Aralık 2008, 21:59:30
       Murat 124, 76 model :) halamdan miras kaldı ama eniste sivrihisarlıydı rahmetli, yani arabaya gözü gibi bakmış :)

ötv çıkıyor 1 ocaktan sonra 4 bin ytl edecek satacakmısın ? :)
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: Marşandiz - 31 Aralık 2008, 10:08:57
ötv çıkıyor 1 ocaktan sonra 4 bin ytl edecek satacakmısın ? :)

     Yeni bişey alabilmek lazım satmak için, sonuçta hacı murat ama ayağımızı yerden kesiyo işte :) Upgrade edicem ayrıca, muronun arabası gibi olucak, belki ram de takarım iki cigabaytlık  @:b
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: aktiftablet - 08 Ocak 2009, 00:17:25
99 model Alfa Romeo 156.
Alırım anahtarınızı :p @:b
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: Erkan Kuşkan - 21 Ağustos 2014, 00:09:48
2002 fiesta, para yok niye başka araba kullanmayak:D
Başlık: Ynt: Hangi otomobili kullanıyorsunuz - Neden ?
Gönderen: Erkan Kuşkan - 26 Ağustos 2014, 18:37:28
Gönlümde WV Scirocco var ama... :(