Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Kullanıcı adınızı, şifrenizi ve aktif kalma süresini giriniz

Duyurular:

Çoğunluğu BÜYÜK HARFLERLE yazılmış başlık ve iletiler okunabilirliği olumsuz etkilemektedir ve ilan bölümü dışında yasaktır, özen göstermenizi rica ederiz...

Gönderen Konu: OTOMOBİL TARİHİ  (Okunma sayısı 8581 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı pilot66_06

  • Sadık Üye
  • ***
  • İleti: 1,725
OTOMOBİL TARİHİ
« : 06 Eylül 2006, 22:12:10 »
gazi üniversitesinden bir veya birkaç öğrenci tarafından hazırlanmış otomobile tarihi
ben jetfadıl ın imza700 ünü araştırıken rastladım hoşuma gitti paylaşıyım dedim ... iyi eğlenceler  O0

http://w3.gazi.edu.tr/web/atunay/Klasik.htm

cantekin67

  • Ziyaretçi
Ynt: OTOMOBİL TARİHİ
« Yanıtla #1 : 06 Eylül 2006, 22:13:58 »
Teşekkürler.Bence kesinlikle bilinmesi gereken şeyler.  O0

Çevrimdışı White_Snake

  • Eski Kurt
  • ***
  • İleti: 2,149
Ynt: OTOMOBİL TARİHİ
« Yanıtla #2 : 06 Eylül 2006, 22:18:44 »
aradığım bişidi güzel ve bilgi verici saolasın

 emeğine sağlık karizmayı/rapi hak ettin yada karmammı versek  ::D

Suskunluğum asaletimdendir
Her Söze Verecek Cevabım Var..
Ama önce Bi Söze Bakarım, '
'Söz mü'' Diye..
Birde Söyleyene Bakarım
''Adam Mı'' Diye..

cantekin67

  • Ziyaretçi
Ynt: OTOMOBİL TARİHİ
« Yanıtla #3 : 06 Eylül 2006, 22:22:42 »
"29 Ekim 1999 günü Jetpa Motors Yönetim kurulu başkanı Fadıl Akgündüz,

Türkiye’ nin ilk Dünya otomobili olacağını iddia ettiği “ İMZA 700 “ ü büyük bir şov ile tanıttı.

Osmanlı Devletinin 700’ üncü kuruluş yıldönümü nedeniyle bu ismi verdiğini belirtti. Bu aracın prototip’ i

için 6 farklı ülkeden uzmanlar 7,5 ay çalışmıştı. Tanıtımda kullanılan İlk prototip İngiltere’ de üretilmişti.

Bu otomobili Siirt’ te kuracağı fabrikada üreteceğini  ve 2002 yılında 100.000 adet üretim yapacağını ilan etmişti.

Ancak çeşitli nedenlerle bu proje hayata geçirilemedi."


Bu olayı hatırladıkça huzurum değişime uğruyor.. :(

Mekanik,elektronik ve diğer stabilize aksamlar rakiplerinden çalıntı olsa bile yine de hayata geçememesi beni çok üzmüştü.Sanırım bunun kırmızısını Canlı Yayında bir aileye vermişlerdi..

« Son Düzenleme: 06 Eylül 2006, 22:26:32 Gönderen: cantekin67 »

Çevrimdışı _ArEs_

  • Tiryaki
  • **
  • İleti: 694
  • ♂+♀=♥-ThG
Ynt: OTOMOBİL TARİHİ
« Yanıtla #4 : 06 Eylül 2006, 22:24:39 »
jet fadıl puahahaa  ::D ::D ::D
adam siirtsporuda realmadridin türkiye şubesi gibi yapmıştı sonra ne oldu ?? ::D

Çevrimdışı pilot66_06

  • Sadık Üye
  • ***
  • İleti: 1,725
Ynt: OTOMOBİL TARİHİ
« Yanıtla #5 : 07 Eylül 2006, 00:45:11 »
benimde aklıma imza geldi
bakıyım dedim nolmuş neden yapamamışlar ama hiçbi kesin bilgi yok
fadıl iştte ne beklersin

+karma için thnx
aslında çok umrumda ya  :P

Çevrimdışı perumaabja

  • Geçerken Uğradım
  • *
  • İleti: 15
Ynt: OTOMOBİL TARİHİ
« Yanıtla #6 : 07 Eylül 2006, 18:47:35 »
ilk türk otomobili DEVRİM dir...
bu başlığı okuyunca aklıma geldi googledan araştırdım tekrar,


İlk Türk Otomobili: Devrim
16 Haziran 1961, TCDD Fabrikaları ve Cer Daireleri Yönetici ve Mühendisleri ile toplantıda Ulaştırma Bakanlığı'nın yazısı okunarak, 29 Ekim 1961 tarihine kadar binek otomobili tipinin geliştirilmesi görevinin TCCD işletmesine verildiği bildirilir.
Bu iş için 1.400.000 TL ödenek ayrıldığı belirtilir. Süre 4.5 aydır. Bu süre içinde bu çapta bir geliştirme çalışması yapılabilir mi ki? Bırakınız geliştirmeyi hiçten yola çıkarak çalışabilecek bir otomobil yapılabilir miydi?
Tüm ülkede üniversiteden basınına, bir avuç sanayicisinden politikacısına, sesi duyulabilen kimse ne otomobil ne de motor yapılabileceğine inanıyor, özel sohbetlerde, röportajlarda, film gösterili konferanslarda bu görüş vurgulanıyordu.
Fakat bu inanılmaz şey gerçekleşiyor ve 28 Ekim 1961 sabahı Türkiye’de yapılan bir otomobil, kaportası pürüzsüz olmasa da, kendi tekerlekleri üzerinde ve yine Türkiye’de yapılan kendi motorunun gücüyle Büyük Millet Meclisi Binası önüne götürülerek Devlet Başkanı Cemal GÜRSEL paşaya sunulabiliyor, bir ikincisi paşayı Anıtkabir’e götürüyor, sonra da Hipodrom'daki geçit resmine katılıyordu.
Bu nasıl gerçekleşmişti? Ne getirmiş, ne götürmüştü?
Projeyle başka bir kuruluşun değil de TCDD’nin görevlendirilmiş olması, o tarihlerde TCDD’nin onarım amacıyla kurulmuş fakat geniş ölçüde yedek parça imal eden Ankara, Eskişehir, Sivas ve Adapazarı’ndaki fabrikaları ile önemli bir teknik potansiyeli ve yetişmiş işçisinden mühendisine kadar güçlü bir teknik kadrosunun bulunmasıydı.
Yüksek Mühendis Emin BOZOĞLU yönetim grubunun başı olarak 20 mühendisin olağanüstü bir tempoyla fakat gönül rahatlığı içinde çalışmasını sağlayıp eş yöneltmek suretiyle birinci derecede rol oynamıştı.
Zamana karşı yapılan yarışın kazanılmasında ikinci etken, görev alan mühendislerin, proje süresince hafta sonları da dahil her gün, en az 12’şer saat, gerektiğinde bazı geceleri, sökülmüş bir otomobil sedirinin üzerinde birkaç saat kestirerek işbaşında kalmayı yüksünmeyecek ölçüde davaya gönül vermiş olmalarıydı.
Çalışmalar için, Eskişehir Demiryolu Fabrikaları'nda dökümhane olarak yapılıp kullanılmayan bir bina seçildi. Elden geldiğince çeşitli tipte otomobil yapısını yakından inceleyerek fikir edindikten sonra yapılacak tipin boyutları, motor, şanzıman vb. öteki grup ve parçaların nasıl tasarlanıp imal edileceği üzerinde durulması sonucuna varıldı.
Önce otomobilin ana hatları belirlendi. Dört ile beş kişilik, toplam 1000-1100 kg. ağırlığında orta boy denilebilecek bir tip üzerinde uzlaşıldı. Motor 4 zamanlı ve 4 silindirli olarak, 50-60 BG. vermeliydi.
Karoser için hazırlanan 1/10 ölçekli maketlerden seçilen 1/1 ölçekli alçı modeli yapıldı. Karoserin damı, kaput ve benzeri saçları, sonra bu modelden alınan kalıplarla yapılmış beton bloklara çekilmek ve çekiçle düzeltilmek suretiyle tek tek imal edildi.

Karar verilen yandan subablı bir 4 silindirli motorun, gövde ve başlığı Sivas Demiryolu Fabrikaları'nda dökülüp, Ankara Fabrikası'nda işlendi. Piston, segman ve kolları Eskişehir’de yapıldı. Motor Ankara Fabrikası'nda monte edildi. Frenlemede 40 BG.’den fazla güç alınamayan bu motora alternatif olarak Ankara Fabrikası aynı gövde ve krank milinden yola çıkarak başka bir tip geliştirdi.
B Tipi adı verilen üstten subablı bir üçüncü motorda bu kez tanınmış bir 6 silindirli otomobil motorundan esinlenerek, fakat krank ve eksantrik milleri yeni baştan çizilip, hesaplanmak suretiyle Eskişehir’de imal edildi. Bu motor frenleme de 60 BG.’ye ulaşmış ve daha sonra Diesel’e çevrilerek istasyon aydınlatılmasında kullanılmak üzere yapılan elektrojen gruplarına uygulanmıştır.



Teknik Özellikleri
Üretim Tarihi 1961
Ağırlık 1250
Uzunluk 4500
Genişlik 1800
Yükseklik 1550
Üretim Yeri Eskişehir Demiryolu Fabrikası
Üretim Süresi 4.5 ay
Üretim Adedi 4
Silindir Hacmi 1400 cc
Silindir Sayısı 4
ÇapxStrok 81x100mm
Sıkıştırma Oranı 6.8:1
Güç 50 HP 3600d/d'da
Dört zamanlı motorlardan, 4 adet A4L tipi, 3 adet A4T tipi ve de 3 adet B3T tipi olmak üzerede 10 adet üretildi. Üretilne 7 şazımandan 3 adeti A tipi ve 4 adeti de B tipi olarak adlandırıldı.

hakkında daha geniş bilgiyi http://www2.turkstudent.net/papers/viewpaper.php?paper=133 adresindeki zip dosyasını indirip öğrenebilirsiniz....
çirkin kadın yoktur, az vodka vardır...

Çevrimdışı pilot66_06

  • Sadık Üye
  • ***
  • İleti: 1,725
Ynt: OTOMOBİL TARİHİ
« Yanıtla #7 : 07 Eylül 2006, 19:06:52 »
bilgiler için teşekkürler  O0

Çevrimdışı pilot66_06

  • Sadık Üye
  • ***
  • İleti: 1,725
Ynt: OTOMOBİL TARİHİ
« Yanıtla #8 : 07 Eylül 2006, 20:15:09 »
http://www.sabah.com.tr/2004/11/12/oto/ofn107-20041110-130.html

hala çalışır durumda ve cam bi oda da saklanıyor  :)

http://www.showtvnet.com/belgesel/default.asp?product=archive/belgesel/ogrenci/devrim.asf

çok heş anlatan ve duygu verici bi belgesel (29dk) ( indirmeden izlenir )

http://www.showtvnet.com/belgesel/default.asp?product=archive/belgesel/ogrenci/devrim.asf

---------------------------------------------------------------------------------------

bu araçla ilgili bulduğumuz bilgileri ltfn paylaşalım  O0

cantekin67

  • Ziyaretçi
Ynt: OTOMOBİL TARİHİ
« Yanıtla #9 : 07 Eylül 2006, 20:46:16 »
Bu Belgeseli her izleyişimde çok duygulanıyorum..
Fazla yorum yapmak istemiyorum.
Eğer arşivden birşeyler çıkartırsam kesinlikle paylaşacağım.