Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Kullanıcı adınızı, şifrenizi ve aktif kalma süresini giriniz

Duyurular:

Çoğunluğu BÜYÜK HARFLERLE yazılmış başlık ve iletiler okunabilirliği olumsuz etkilemektedir ve ilan bölümü dışında yasaktır, özen göstermenizi rica ederiz...

Anket

SİSTEMİM NEDEN KİLİTLENİYO

ANAKART
1 (14.3%)
EKRAN KARTI
0 (0%)
İŞLEMCİ
2 (28.6%)
DİĞER
4 (57.1%)

Toplam Oy Verenler: 7

Gönderen Konu: SİSTEM KİLİTLENME  (Okunma sayısı 2935 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı zamzammm

  • Geçerken Uğradım
  • *
  • İleti: 12
SİSTEM KİLİTLENME
« : 24 Aralık 2005, 16:39:14 »
Merhaba arkadaşlar. Sistem : ASUS K8V-MX amd sempron 2500+ nvidia geforce 128 fx5200 256ram.
Bu sistemi yeni kurdum ilk etapta cpuyu yanlış tanıyodu bu sorunu forumda öğrendiğim bios güncelleme ile çözdüm. Ama şimdide en ufak bir zorlanmada sistem kilitleniyo. Bunun sebebinin ekran kartından kaynaklandığını düşünüyorum. Çünkü herhangi bir oyun açtığımda kilitleniyo. Bunun sebebi ne olablir. Acil bir çözüm... Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim...

ckocabas

  • Ziyaretçi
Ynt: SİSTEM KİLİTLENME
« Yanıtla #1 : 24 Aralık 2005, 21:45:48 »
işlemci sıcaklığını bi kontrol et

Çevrimdışı TheRkuT

  • Geçerken Uğradım
  • *
  • İleti: 4
Ynt: SİSTEM KİLİTLENME
« Yanıtla #2 : 24 Aralık 2005, 22:55:46 »
işlemci sıcaklığını bi kontrol et
Aynen arkadaşın dediği gibi cpu ile fan arasındaki termal macun'un yeterli miktarda olduğuna dikkat et. Ama şunada dikkat et bu macun çok fazla olursada zararlıdır. Amd'lerde yüksek ısı sonucu herhangibi reset veya sistemi kapatma gibi bi özellik olmadığı için bahsettiğin gibi sistemi kilitleyebilir. Bu yüzden en mantıklısı işlemci ısısı gibi geliyor. Çünkü oyun açtığımda diye özellik vurgulamışsın ki oyun açılışları genelde cpu'yu en çok kullandığın zamanlardan biridir. Bunun yanında powersupply ve ram'inde de sorun olabilir. Anakart'ında ve ekran kartında pek sorun olabilieceğini sanmıyorum.

Çevrimdışı Potenza

  • Forum Aydını
  • ****
  • İleti: 5,888
  • TGForumz Emniyetçisi
Ynt: SİSTEM KİLİTLENME
« Yanıtla #3 : 24 Aralık 2005, 23:53:01 »
sorun psu da gibi gözüküyor...sistemin ile ilgili ayrıntılı bilgi verirsen daha yardımcı oluruz...
{alt}

"Söylesem tesiri yok; sussam gönül razı değil"

ckocabas

  • Ziyaretçi
Ynt: SİSTEM KİLİTLENME
« Yanıtla #4 : 25 Aralık 2005, 01:31:09 »
psu dan kitlenme olacağını zannetmiyorum ??? ama tavsiyem anakartın biosunda sıcaklık yükselince otomatik kapatma ayarı olur.onu 70-75 derece gibi bi değere getir.gerçekten çok ısınıyorsa sistem kapanacaktır.sanırım system temprature down lu bişey yazıyordu ya onu işte.everest home edition programında bilgisayar bölümü içinde algılayıcı var.bi oyun aç sonra alt+tab yapıp çık everest i çalıştır.algılayıcıdan sıcaklığa bi bak.programı bu adresten direk indirebilirsin


http://rapidshare.de/files/4144533/everesthome220.exe.html



Çevrimdışı KontDRACULA

  • TGForumz Vampiri
  • Eski Kurt
  • ***
  • İleti: 2,533
  • KontDRACULA
Ynt: SİSTEM KİLİTLENME
« Yanıtla #5 : 26 Aralık 2005, 15:34:02 »
bir çok olasılık var.

mavi ekranla kapanmadığından ram bir kaç kat alta düştü. ama halen dandik bir marka ise sorun oluşturabilir.

olasılıkların içinde tam oturmayan CPU soğutucu, sorunlu sürücüler, ısınma, bios vs de var.

KontDRACULA
Yanlışım varsaki kesin vardır Düzeltin

Çevrimdışı burakkk

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 95
Ynt: SİSTEM KİLİTLENME
« Yanıtla #6 : 05 Ocak 2006, 11:17:13 »
bencede en büyük olasılık işlemcidir.daha sonradan bakacağın yer ram olmalı.ekran kartı olma ihtimali çok düşük.birden bire mi oldu bu olay.yoksa alığından beri mi var?
ßURAK

Çevrimdışı Curuf

  • Geçerken Uğradım
  • *
  • İleti: 9
Ynt: SİSTEM KİLİTLENME
« Yanıtla #7 : 06 Ocak 2006, 10:26:14 »

Kesinlikle CPU ısısı ile ilgili bir sorun.

İşlemcin aşırı ısınma sorunu olan bir işlemci değil. Bir ihtimal CPU fanın tam oturmamış veya hiç çalışmıyor da olabilir.

Tavsiyem, kasa fanlarını ve CPU fanının çalışıp çalışmadığını kontrol et, bir sorun yoksa işlemci fanını söküp bir güzel temizle, macunu yenile...

Çevrimdışı durkar

  • Geçerken Uğradım
  • *
  • İleti: 12
Ynt: SİSTEM KİLİTLENME
« Yanıtla #8 : 06 Ocak 2006, 19:12:37 »
Bende buna benzer bir sorun yaşadım ve suçlu ekran kartı driver ı çıktı...