Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Kullanıcı adınızı, şifrenizi ve aktif kalma süresini giriniz

Duyurular:

Telif içeren eserlere ait P2P ve İndirme bağlantıları paylaşmak yasaktır, özen göstermenizi rica ederiz...

Gönderen Konu: Hepsiburada ve Lenovo İşbirliği ile Mağduriyet  (Okunma sayısı 12298 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Darkguard

  • Meraklı
  • **
  • İleti: 467
Hepsiburada ve Lenovo İşbirliği ile Mağduriyet
« : 21 Ağustos 2014, 10:31:14 »
Merhaba Arkadaşlar,

Başımdan çirkin çirkin olaylar geçiyor, bıktım artık bu şirketlerle uğraşmaktan. Baştan kısaca anlatayım, siz de firmalar hakkında fikir sahibi olun istiyorum.

7 Ocak 2014

Lenovo Y510P modeline bayıldım, araştırdım ettim, bazı ısınma problemleri dışında pek problemi olmadığını gördüm ve ürünü aldım. Ertesi gün elime ulaştı, heyecanla açtım kutuyu bilgisayarı çalıştırdım, ilk açılışta (evet daha tuşa ilk basışımda windows açılırken) mavi ekran verdi. Haydaa dedim, resetledim tekrar açtım, açıldı. Kurcaladım ettim gayet güzel, bir müzik açayım bakayım dedim ses nasıl, JBL yazmış kocaman ya, bakalım dedim. Açtım müziği sağ hoparlörden ses yok. Hafifçe sarstım laptopu ses geldi gitti, iki tık tık yaptım hoparlörün üstüne, bidaha geldi gitti. Ondan sonra çıt yok. Bu birinci sıkıntı.

Bu olaydan birkaç hafta sonra touchpad kafasına göre çalışıp çalışmamaya başladı (driver değil, bulduğum bütün driverları denedim, windows 7 kurdum, 8 kurdum, 8.1 kurdum. driver değil kesinlikle) aynı tepkiyi USB portlarından da almaya başladım. Bi taktığım çalışıyor diğer taktığım çalışmıyor.

20 Haziran 2014

Arkadaşla heyecanlı bir şekilde Payday 2 oynuyoruz. Sıcaklıklar 80 85 civarı, fps desen Vsync sebebiyle 60'a kitlenmiş, en ufak zorlanma kasma yok, derken çat diye kapandı bilgisayar ve adaptörden kuş sesi gibi "cip cip cip cip cip cip" şeklinde bir ses gelmeye başladı. Açmaya çalıştım açılmadı, adaptörü çıkardım yine açılmadı. İkinci ekran kartını çıkarınca açıldı, taktım yine açılmadı. 10 gün arkadaşımın yanında olduğum için tek kartla idare ettim.

30 Haziran 2014

Bilgisayarı toparladım, Lenovo ile iletişime geçtim, arıza kaydımı oluşturdular ve bilgisayarı paketleyip taraflarına göndermemi rica ettiler. Telefonda o kadar ilgili, o kadar nazikler ki anlatamam. Sanırsınız bilgisayarı sıfırıyla değiştirip, ertesi gün elleriyle getirip evinize bırakacaklar :)

İşte bu günden itibaren sabırlı bekleyişim başladı.

25 Temmuz 2014

Lenovo'dan telefon geldi. "Ürünün onarımı yasal süreyi geçtiği için iade formu göndereceğiz" dendi. Aa dedim ne güzel, ben sormadan yasal sürenin sona erdiğini söylüyorlar. Form ortalama bir hafta içinde elinizde olacak dendi. Aradan birkaç gün geçti, aradım, hazırlık sürecinde dendi, 15 gün geçti, aradım, "yurt dışından geliyor, anca" dendi.

15 Ağustos 2014

20 Günün sonunda kapım çaldı, baktım form gelmiş kargoyla. Sonunda elime ulaştın dedim, hemen inceleyip Hepsiburada.com'u aradım. Lenovo'nun dediğine göre Hepsiburada'ya formu göndereceğim, onlar onaylayıp ücreti iade edecek kartıma. Her neyse, Hepsiburada ile iletişime geçtim, anlattım durumu. Formun resmini çekip, verdikleri mail adresine iletmemi istediler. İlettim, 24-48 saat içinde iletişime geçeceklerini belirttiler. Ancak tabii ki ses yok. 3 gün sonra aradım, "efendim ilgili birime gönderdim cevap bekliyorum" dediler. 19 Ağustos tekrar aradım, "efendim şu ana kadar çözülmemiş olması zaten büyük bir hata, hemen ilgili birime yönlendiriyorum" dediler. Dün biraz asabi bir şekilde mail attım, cevap yok.

Bugün 21 Ağustos 2014. Lenovo Y510P dizüstü bilgisayarımı servise göndereli 52 gün oldu. Tam 52 gün! Ben hala sabırla bekliyorum.

Hepsiburada.com'dan 2004 yılından beri alışveriş yapıyorum, çok ürün garantiye gönderdim ancak böyle bir şey yaşamadım daha önce. Bakın 2 sene önce Asus K53SV kullanıyordum dizüstü bilgisayar olarak. Klavyede boşluk tuşu basmıyordu ve ekranın değişmesi gerekiyordu ölü piksel sebebiyle. Gönderdim, 6 gün sonra elime ulaştı bilgisayar.

Sabrım kalmadı artık arkadaşlar siz olsanız ne yaparsınız?
Intel i7 8700 - Thermaltake Water 3.0 Performer - Asus TUF Z370-Plus - Asus Strix GTX1070Ti 8GB - 16GB Corsair DDR4 3600 Mhz - FSP 700 Watt - WD Blue 2TB - Samsung 960 Evo NVMe 250GB

Çevrimdışı levis

  • Forum Gurusu
  • ****
  • İleti: 7,640
    • The West
Ynt: Hepsiburada ve Lenovo İşbirliği ile Mağduriyet
« Yanıtla #1 : 21 Ağustos 2014, 10:47:34 »
Ne desem bilemedim. Öncelikle geçmiş olsun. Ben bir konuyu anlayamadım. 7 Ocakda satın alınmış ürünü niye aradan 7 ay geçmesine rağmen hepsiburada ile muhatap oluyorsun. Burada muhatap Lenovo yetkili servisi olmalı diye düşünüyorum.
Asus TUF Z270 Mark 1, Core i7 6700k,
Asus TURBO Nvidia GeForce GTX 1080 8GB 256Bit,
16 gb 2400mhz DDR4 Ram,
Creative Recon 3D Pcie,  Sony Shake-33,
Zalman GS1000Plus Kasa, High Power Astro GD1200WPSU,
Kingston UV300 480GB SSD , WD 4 TB x4 , Seagate 8 TB Harici,
Asus-Vx238h Led Monitör x2,

Çevrimdışı Darkguard

  • Meraklı
  • **
  • İleti: 467
Ynt: Hepsiburada ve Lenovo İşbirliği ile Mağduriyet
« Yanıtla #2 : 21 Ağustos 2014, 10:50:19 »
Teşekkür ederim.

Ben de aynı şekilde düşünüyorum. Lenovo'nun, ürünün onarımı sağlanmaması halinde bana sıfır ürün göndermesini bekliyordum. Ancak sıfır ürün gönderimi Lenovo tarafından yapılmıyormuş, değişim formu gönderiyorlarmış, ben de Hepsiburada ile hallediyormuşum geri kalanını. Hepsiburada da ürünün değişimini sağlamıyoruz, para iadesi yapıyoruz dedi. Ki bu da benim işime geldi çünkü ciddi anlamda soğudum cihazdan.

Kullandığım Logitech G27 bir ara arızalanmıştı. Feedback motorlarından biri bozulmuştu garip bir ses geliyordu. Gönderdim, tam 12 gün sonra ürünün sıfırı Logitech tarafından bana ulaştırıldı. Olması gereken bu işte.
Intel i7 8700 - Thermaltake Water 3.0 Performer - Asus TUF Z370-Plus - Asus Strix GTX1070Ti 8GB - 16GB Corsair DDR4 3600 Mhz - FSP 700 Watt - WD Blue 2TB - Samsung 960 Evo NVMe 250GB

Çevrimdışı levis

  • Forum Gurusu
  • ****
  • İleti: 7,640
    • The West
Ynt: Hepsiburada ve Lenovo İşbirliği ile Mağduriyet
« Yanıtla #3 : 21 Ağustos 2014, 10:54:37 »
Demekki Lenovo ile Hepsiburada arasındaki anlaşma bu şekilde. Açıkçası bende yetkili servisi arızayı gidermesini aksi halde sıfır ürün yollamasını, eğer muadil ürün bulunamazsa bir üst modeli göndermesini beklerdim.
15 yıldır çalıştığım toptancının bu konuda bir yükümlülüğü olmamasına rağmen bunu bir kaç defa yapmış olması ve koskoca Lenovo'nun ise yapmıyor olması çok ilginç.
Asus TUF Z270 Mark 1, Core i7 6700k,
Asus TURBO Nvidia GeForce GTX 1080 8GB 256Bit,
16 gb 2400mhz DDR4 Ram,
Creative Recon 3D Pcie,  Sony Shake-33,
Zalman GS1000Plus Kasa, High Power Astro GD1200WPSU,
Kingston UV300 480GB SSD , WD 4 TB x4 , Seagate 8 TB Harici,
Asus-Vx238h Led Monitör x2,

Çevrimdışı Darkguard

  • Meraklı
  • **
  • İleti: 467
Ynt: Hepsiburada ve Lenovo İşbirliği ile Mağduriyet
« Yanıtla #4 : 21 Ağustos 2014, 10:58:15 »
İşte ben burdan Lenovo'nun aslında "koskoca" bir şirket olmadığı sonucunu çıkardım :) Gayet amatör bir servisi var gördüğüm kadarıyla.
Intel i7 8700 - Thermaltake Water 3.0 Performer - Asus TUF Z370-Plus - Asus Strix GTX1070Ti 8GB - 16GB Corsair DDR4 3600 Mhz - FSP 700 Watt - WD Blue 2TB - Samsung 960 Evo NVMe 250GB

GAREZ

  • Ziyaretçi
Ynt: Hepsiburada ve Lenovo İşbirliği ile Mağduriyet
« Yanıtla #5 : 25 Ağustos 2014, 11:13:15 »
ne alaka mağduriyetmiş... sen cihazı amacı için kullanma notebook soğutucu kullandın mı? muhtemelen hayır... LENOVO gamer notebook yapıyor mu? ve aldığın model gamer notebook mu hayır... gamer notebook bile aşırı yüklenince arıza yapıyor... yaz yaz soğutmadan yüklenirsen arıza kaçınılmaz...

Çevrimdışı Darkguard

  • Meraklı
  • **
  • İleti: 467
Ynt: Hepsiburada ve Lenovo İşbirliği ile Mağduriyet
« Yanıtla #6 : 25 Ağustos 2014, 11:19:01 »
:)

Kullandığım soğutucu: http://www.ebrarbilgisayar.com/pictures/InfinityEVO.jpg

120 CFM hava akışına sahip, ısınma problemini bildiğim için araştırıp aldığım ve sürekli kullandığım bir soğutucu.

Lenovo GAMER laptop yapmıyorsa 750M SLI ekran kartı koymayacak efendim. i7 4700MQ koymayacak!

Lenovo soğutmayı bilmiyorsa bu kadar ısınan ürün yapmayacak. Kaldı ki ben bu olayı yaşadığımda Balıkesir'de bir arkadaşımın evinde klimalı bir ortamdaydım, oda sıcaklığı 23 dereceydi. Ekran kartı ve işlemci 80 derece seviyelerindeydi.

Yazımı okumadın sanırım. Ben 6 aylık bilgisayarın touchpad'inin, usb'lerinin bozulmasına ve sağ hoparlörün hiç bir zaman çalışmadığına da değindim kardeşim.

Hepsini geçtim! Bugün 55. gün. Sen bir ürün satıyorsan ve 20 iş günü içinde tamir olmazsa yenisini vereceğiz veya para iadesi yapacağız diyorsan beni 55 gün BEKLETEMEZSİN!

Ben ürünün bozulmasına bir şey demiyorum. Elektronik ürün, aldığın gün de bozulabilir, 10 sene tık demeden de çalışabilir. Ben bu şirketlerin satış sonrası desteğinin zayıflığından bahsediyorum kardeşim.

Okumadan, bilip bilmeden yorum yapmaya bayılıyor insanlar.
Intel i7 8700 - Thermaltake Water 3.0 Performer - Asus TUF Z370-Plus - Asus Strix GTX1070Ti 8GB - 16GB Corsair DDR4 3600 Mhz - FSP 700 Watt - WD Blue 2TB - Samsung 960 Evo NVMe 250GB

Çevrimdışı Darkguard

  • Meraklı
  • **
  • İleti: 467
Ynt: Hepsiburada ve Lenovo İşbirliği ile Mağduriyet
« Yanıtla #7 : 25 Ağustos 2014, 11:20:23 »
Allah aşkına ofis bilgisayarı mı bu ya yazınızı okudukça gülüyorum :) Eyvallah bir Alienware değil ama oyun oynamayacaksam o 750M SLI'ın ne işi var orda?
Intel i7 8700 - Thermaltake Water 3.0 Performer - Asus TUF Z370-Plus - Asus Strix GTX1070Ti 8GB - 16GB Corsair DDR4 3600 Mhz - FSP 700 Watt - WD Blue 2TB - Samsung 960 Evo NVMe 250GB

GAREZ

  • Ziyaretçi
Ynt: Hepsiburada ve Lenovo İşbirliği ile Mağduriyet
« Yanıtla #8 : 25 Ağustos 2014, 11:27:25 »
Allah aşkına ofis bilgisayarı mı bu ya yazınızı okudukça gülüyorum :) Eyvallah bir Alienware değil ama oyun oynamayacaksam o 750M SLI'ın ne işi var orda?

gamer series MSI, ASUS, MONSTER, victor gaming gibi markalarla kıyaslarsak evet ofis notebooku...

Çevrimdışı Darkguard

  • Meraklı
  • **
  • İleti: 467
Ynt: Hepsiburada ve Lenovo İşbirliği ile Mağduriyet
« Yanıtla #9 : 25 Ağustos 2014, 11:30:03 »
Tamam o zaman MSI, Asus, Monster ve Victor dışında hiç bir notebook ile oyun oynamayalım. İşlemcisi, ekran kartı hiç önemli değil.

En azından Excel hızlı çalışır, haklısınız tabi :)

Dalga mı geçiyorsunuz yoksa ciddi misiniz anlaşılmıyor pek. Kapatalım en iyisi konuyu.

Edit: Bilginiz olsun diye eklemek istediğim bir konu var. Bundan önceki notebookum Asus K53SV-SX581D idi. Yazın MARMARİS sıcağında ben bu aletle günde 4-5 saat oyun oynadım. Bakın Lenovo'da oda sıcaklığı 23'ken ekran kartı yandı diyorum. Marmaris sıcağında klimasız ortamda oda sıcaklığı 36 37 derece. Masaüstü bile zorlanırken ben i5 2430m ve gt540 ekran kartı olan pc ile günde 4-5 saat oyun oynuyordum. 2 sene tık demedi.

Lenovo çalışanı mısınız Hepsiburada çalışanı mısınız bilmiyorum ama lütfen mantık çerçevesinde yorum yapın.
Intel i7 8700 - Thermaltake Water 3.0 Performer - Asus TUF Z370-Plus - Asus Strix GTX1070Ti 8GB - 16GB Corsair DDR4 3600 Mhz - FSP 700 Watt - WD Blue 2TB - Samsung 960 Evo NVMe 250GB